לראשונה מזה חמש שנים - אנית הנוסעים "אלבטרוס" עגנה בנמל אילת

בחצות הלילה שבין שבת וראשון נקשרה אנית הנוסעים "אלבטרוס" לרציפי נמל אילת, וזאת לראשונה לאחר שנים ארוכות בהם לא פקדה את נמל אילת והעיר אילת אוניית נוסעים. האונייה תשהה בנמל עד שעה 22:00 בטרם תמשיך בהפלגתה


00:00 ,02.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בחצות הלילה שבין שבת וראשון נקשרה אנית הנוסעים "אלבטרוס" לרציפי נמל אילת, וזאת לראשונה לאחר שנים ארוכות בהם לא פקדה את נמל אילת והעיר אילת אוניית נוסעים. האונייה תשהה בנמל עד שעה 22:00 בטרם תמשיך בהפלגתה.
 
האוניה אלבטרוס, אשר יצאה מאירופה, הינה אוניית קרוז כשעל סיפונה כ- 1000 נוסעים, כשמתוכם 700 תיירים ו- 300 אנשי צוות. אלבטרוס פקדה במהלך שלושת השבועות האחרונים נמלים לא מעטים ובכללם נמלי אירופה,לוב, מצרים, עקבה ואילת, כאשר היעד הבא לאחר נמל אילת הינו תימן. מרבית מנוסעי האוניה יצאו במהלך שהות האוניה בישראל לטיולים.
 
"אני מקוה שמדובר בסנונית ראשונה", אמר גדעון גולבר, מנהל נמל אילת. "זו בהחלט פתיחה טובה לשנת 2005. אנו בנמל ערוכים לטפל בספינות נוסעים אף גדולות מהאלבטרוס. יש לנו את כל המתקנים הדרושים, כולל אולם נוסעים גדול. אנו כולנו תקווה שאניות נוסעים נוספות ייחלו לפקוד, בדרך קבע, את נמל אילת .יש לזה תרומה אדירה לנמל, לעיר אילת ולמדינת ישראל".
 
גולבר ציין כי הנמל נערך מבעוד מועד ומיד עם קשירתה של האניה לרציף החלו לבצע את הנהלים הדרושים, ובזכות התערבותו של שר התיירות, התבצע הליך ביקורת הגבולות על האניה, על מנת להקל על הנוסעים, כך שבשעה 06:00 יכלו הנוסעים לרדת מהאניה על מנת לטייל בירושלים, בית לחם, מצדה ובסביבות העיר אילת.
 
בקשר לכך, ממשרד התיירות נמסר כי השר לביטחון פנים ושר התיירות, גדעון עזרא, הורה, בדיון מיוחד שכינס במשרדו לפני מספר שבועות, שביקורת הדרכונים של תיירים המגיעים בספינות נופש (קרוזים) לישראל תתבצע בנמל היציאה ולא ביבשה. זאת כדי להקל ולשפר את נוהלי הכניסה לארץ של תיירים, ולמנוע את העיכובים בעת הגעתם ארצה. זאת לאור חידושה הצפוי של תנועת הקרוזים לישראל
 
ממשרד התיירות נמסר כי לפני האינתיפאדה הגיעו לארץ בספינות קרוזים עשרות אלפי תיירים. התנועה פסקה כמעט לחלוטין ועתה היא צפויה להתחדש.