לראשונה בתולדות נמל חיפה - המתנת אוניות מכולה בחורף שעה בלבד

לראשונה בתולדות נמל חיפה, ההמתנה הממוצעת לאניית מכולה, בחורף ינואר 2003, ירדה מ- 2.4 שעות עד לרמה של שעה אחת בלבד. עוד עולה מסיכומים תיפעוליים בנמל חיפה כי במהלך חודש ינואר 03 יחסית


00:00 ,25.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לראשונה בתולדות נמל חיפה, ההמתנה הממוצעת לאניית מכולה, בחורף ינואר 2003, ירדה מ- 2.4 שעות עד לרמה של שעה אחת בלבד. עוד עולה מסיכומים תיפעוליים בנמל חיפה כי במהלך חודש ינואר 03 יחסית לדצמבר 02, עלו מספר אוניות המכולה שפקדו את נמל חיפה מ 108 ל- 114, יותר מ- 5% . מספר המכולות שנפרקו עלה מ- 51 אלף ל- 53 אלף, כ- 4%.

כאמור, ההמתנה הממוצעת לאוניית מכולה ירדה מ- 2.4 שעות לשעה אחת בלבד. מנמל חיפה נמסר כי המתנה נמוכה זו מאפיינת את נמלי המכולה המודרניים בעולם, וכי המתנה נמוכה בחודשי החורף, מאפשרת לחברות הספנות חסכון ניכר וגמישות בשמירה על מועדי פקידה של נמלים בסבב העולמי שלהם. עוד צויין בהודעה כי ישנם נמלים הקונסים אוניות המאחרות להגיע.

מנהל הנמל, מנדי זלצמן אמר : "המתנה נמוכה נתאפשרה תודות למקצועיות של הנתבים ועובדי מחלקות הים והתפעול המתמודדים עם קשיי מזג אויר בהפעלת הכלים הימיים והעגורנים תוך מודעות שרות גבוהה. וכן תודות לעבודה התפעולית הנמרצת ביום הבחירות לכנסת. יחד עם זאת שעל מנת להמשיך ולקיים רמת שרות גבוהה זו יש לזרז את בניית נמל הכרמל בכדי להפוך את ההמתנה של שעה מהישג לנוהג".