לראשונה- אונייה פורקת מטען ברציפי פרוייקט היובל בנמל אשדוד

עמוס רון : "העגרונים שהגיעו הם חלק מתוכנית ההצטיידות הרחבה של הפרוייקט בהיקף של 72 מיליון יורו . הציוד החדש הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר


00:00 ,21.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון : "העגורנים שהגיעו הם חלק מתוכנית ההצטיידות הרחבה של הפרוייקט בהיקף של 72 מיליון יורו . הציוד החדש הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר את זמני המתנת האוניות" ; שאול רותם : "אני מקווה ששמה של האניה, Happy River, מסמן את העתיד הכלכלי הורוד של נמל אשדוד"

היום בשעה 12:00 הגיעה לרציפי פרויקט היובל בנמל אשדוד אוניית המטען המיוחדת, Happy River, הנושאת עליה 6 עגורני שער גלגלים (RTG), המתנשאים לגובה של 25 מטר, ואשר מיועדים למסוף המכולות החדש, אשר יחל לפעול בהדרגה מיולי השנה.

מדובר ב- 6 עגורני ענק מהמתקדמים מסוגם בעולם המשמשים לשינוע מכולות והם בעלי כושר הרמה של 40 טון. כל עגורן שוקל 130 טון, הוא נע על 16 גלגלים ומצויד במערכות מתקדמות. פריקתם מהאוניה תתבצע על ידי עגורנים מיוחדים המותקנים על גבי האוניה. 6 העגורנים הם חלק מ- 24 עגורנים המיועדים לפרויקט, תוצרת חברת KCI מפינלנד שנרכשו בעלות של כ- 29 מיליון יורו.

עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים: "העגורנים שהגיעו הם חלק מתוכנית ההצטיידות הרחבה של פרוייקט היובל -בהיקף של 72 מיליון יורו, הכוללת 4 עגורני גשר, 24 עגורני שער, 6 עגורני זרוע ציוד משלים לעגורנים ו-17 גוררי מכולות". רון הדגיש כי הציוד החדש הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר את זמני המתנת האוניות. הוא הוסיף כי הגעת העגורנים והתקנתם הינה על פי לוח הזמנים המקורי שנקבע לפרויקט.

שאול רותם, מנהל נמל אשדוד, אמר כי נמל אשדוד מקדם בברכה את התוספת המשמעותית ביכולת התפעולית שלו, שנגזרת מקבלת מנופי השער החדשים. "אני מקווה ששמה של האניה, Happy River, מסמן את העתיד הכלכלי הורוד של נמל אשדוד".

רותם ציין כי פרויקט היובל – תוכנית ההרחבה של נמל אשדוד , הנמצא בשלבים מתקדמים של הקמתו הינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה, המוקם בהיקף השקעה כולל של כ- 3 מיליארד ₪.

העגורנים בגובה 25 מטר ומשקל 125 טון כל אחד מגיעים על אונייה מתמחה עם שני מנופים בעלי כושר הרמה של 400 טון בבעלות חברת BIGLIFT מהולנד, אשר מיוצגת בארץ ע"י חברת אס טי אנד טי. מנכל אס טי אנד טי, מר מנואל אמיר, אמר : "כבוד גדול הוא לנו על שנפל בחלקנו לטפל במטען ובאונייה הראשונה בנמל היובל. זכינו בפרויקט זה בזכות ניסיוננו הרב בטיפול הלוגיסטי במטענים כבדים ומורכבים".