למרות שהופסקה השביתה בנמלי החוף המערבי של ארה"ב, עדיין לא הושג פתרון למשבר

בהודעות לעתונות שפורסמו ביממה האחרונה נמסר כי ההפרעות בעבודת הנמלים בחוף המערבי של ארה"ב, החל מסיאטל ועד לוס אנג'לס נמשכות, למרות שה- PMA הורה לפתוח את הנמלים לאחר שהיו סגורים בימי ששי ושבת, ונפתחו שוב ביום ראשון בשעה 08:00


00:00 ,30.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעות לעתונות שפורסמו ביממה האחרונה נמסר כי ההפרעות בעבודת הנמלים בחוף המערבי של ארה"ב, החל מסיאטל ועד לוס אנג'לס נמשכות, למרות שה- PMA הורה לפתוח את הנמלים לאחר שהיו סגורים בימי ששי ושבת, ונפתחו שוב ביום ראשון בשעה 08:00.

ארגון ה- PMA הורה בסוף שבוע שעבר על סגירת הנמלים כתגובה הגנתית לשביתת האטה שהוכרזה על ידי איגוד העובדים בנמלים. האטה זו הביאה לכך שבכמה טרמינלים הואטה העבודה לכדי 50%, ובאחרים נעה בין 25% ל- 90% וגרמה בשל כל לאיחורים בלוחות ההפלגה של אניות מטען רבות. בנוסף, נגרמו עיכובים בלוחות הזמנים של הרכבות, ומטענים יקרים הושארו ברציפים. האטת העבודה פגעה בנמלי Seattle, Tacoma, Portland, Oakland, Los Angeles and Long Beach.

איגוד העובדים דחה הצעות לתיווך ובוררות וכן דחה את ההצעה להמשיך לעבוד על ידי הארכת חוזה העבודה הקיים על בסיס יומי. כך שהמצב הוא כזה שהעובדים עובדים תוך כדי כך שהם שובתים והפעולות שהם נוקטים גורמות לנזקים.

בנמל Portland למשל, העובדים סרבו לעבוד על אנית צובר של גרעינים בטענה שקצין מכס נושא נשק היה על הסיפון, בנמל Los Angeles, סירב האיגוד לספק מספיק עובדים לעבודה ברציפים, ובנמל Oakland, עגורן אחד העביר 3 מכולות לשעה בעוד שכרגיל הוא מעביר 30 מכולות לשעה, לפי הממוצע של שלושת השנים האחרונות, וכו'.