לין: על משרד התחבורה ורשות הנמלים להעניק מיידית רשיון למספנות ישראל לפעול כנמל ימי לכל דבר

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום כי על פי עקרונות היסוד של החוק הישראלי, מוטלת החובה על משרד התחבורה ועל רשות הנמלים להעניק


00:00 ,20.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פנה בעניין לשר התחבורה, מאיר שטרית: "אי-אפשר להחזיק עסק פרטי בישראל כשבוי מחמת אינטרסים חיצוניים ולשלול ממנו זכויות יסוד על שום שמתנהל מו"מ עם ועדי עובדים"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום כי על פי עקרונות היסוד של החוק הישראלי, מוטלת החובה על משרד התחבורה ועל רשות הנמלים להעניק למספנות ישראל רישיון לפעול כנמל ימי לכל דבר, זאת ללא קשר עם מצב השביתה בנמלים האחרים.

לין פנה בעניין זה לשר התחבורה, מאיר שיטרית.

לין הסביר כי אי-אפשר להחזיק עסק פרטי בישראל כשבוי מחמת אינטרסים חיצוניים ולשלול ממנו זכויות יסוד על שום שמתנהל מו"מ עם ועדי עובדים.

"מספנות ישראל הינם כיום עסק פרטי לכל דבר. הם רשאים להשתמש בנכסיהם לצורך קידום הפעילות העסקית ככל עסק אחר בישראל. הגבלת פעילותם העסקית, שהיא לגטימית וטבעית לאופי ארגונם, משמעותה פגיעה בשתי חירויות המוגדרות בחוקי היסוד: פגיעה בזכות הקניין וחופש העיסוק. הגבלה חמורה כזו של חירות בניהול העסק, הינה מרחיקת לכת מאוד ומטילה צל כבד על החופש הכלכלי בישראל", סיכם לין את מכתבו.