לין לשר עזרא: אנא התערב במשבר הצובר בנמל אשדוד; התעשיינים: נגרם נזק של 100 אלף דולר ביום

נשיא לשכות המסחר טוען במכתב דחוף שהוציא הבוקר לשר להגנת הסביבה כי המשמעות המעשית של אי- הארכת היתר ההזרמה לים היא כי זרם המזון המועבר לישראל ביבוא בצובר – ייפסק. התעשיינים דורשים התערבות מיידית של הממשלה


00:00 ,02.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכות המסחר טוען במכתב דחוף שהוציא הבוקר לשר להגנת הסביבה כי המשמעות המעשית של אי- הארכת היתר ההזרמה לים היא כי זרם המזון המועבר לישראל ביבוא בצובר – ייפסק. התעשיינים דורשים התערבות מיידית של הממשלה
 
במכתב דחוף שהוציא הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, לשר להגנת הסביבה גדעון עזרא, כותב לין כי המשמעות המעשית של אי- הארכת היתר ההזרמה לים לחברת נמל אשדוד היא שלא ניתן לשנע בנמל מטענים בצובר, ולא לפרוק אוניות צובר – כולל תבואות. העתקים ממכתבו של לין הועברו לשר החקלאות שלום שמחון, השר התמ"ת אליהו ישי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה שגב, ומנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס.
 
לין כותב כי החלטה זו תגרום לנזק כלכלי משמעותי ביותר לכלכלת המדינה ולציבור הרחב, וכי לאמיתו של דבר "זרם המזון המועבר לישראל ביבוא בצובר ייפסק".
 
לין כותב לשר להגנת הסביבה כי זוהי עובדה ידועה כי נמל אשדוד עתיד להצטייד במתקני פריקה 'ירוקים' שיאפשרו פריקה מהירה ויעילה של אוניות גרעינים ויתנו מענה ייחודי וחדשני בהגנה מרבית על איכות הסביבה, ועל כן, כותב לין, "אבקש את מעורבותך האישית להאריך את ההיתר שניתן לנמל אשדוד עד להצטיידות בציוד החדשני".
 
במקביל לפנייתו של לין לשר עזרא, טוען יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, צבי פלדה, כי משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה רבים ביניהם ומי שנפגע מכך ומשלם את המחיר הם המשתמשים בתובלה הימית.
 
פלדה מציין כי המשרד להגנת הסביבה הורה לנמל אשדוד להתארגן לטיפול בשפכים, נמל אשדוד לא ביצע ההוראה, כתוצאה מכך - הוציא המשרד להגנת הסביבה צו סגירה, כאשר היצואנים והיבואנים הם הסובלים ממהלך זה.
 
לדבריו, הוראות המשרד להגנת הסביבה פוגעות בתפקודו התקין של נמל אשדוד ומונעות מהמשתמשים לפרוק מטעני סוכר, גרעינים וחומר גלם עבור תעשיית המלט.
 
פלדה טוען, כי הדבר יגרום לתגובת שרשרת גם בנמל חיפה והתוצאה תהיה צפיפות בנמלים על כל המשתמע מכך ליצוא וליבוא של מדינת ישראל.
 
פלדה מזהיר כי אם לא ימצא כל פתרון לחומרי הגלם עבור תעשיית המלט, עלולים מפעלי המלט להיות מושבתים, בלית ברירה, כבר בימים הקרובים.
 
פלדה מעריך את הנזק בכ-100 אלף דולרים ליום.
 
יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, דורש ממשרדי האוצר, התמ"ת, הגנת הסביבה והתחבורה, לפעול מיידית לביטול האיסור לפרוק מטעני צובר בנמל אשדוד.
 
נזכיר כי המשרד להגנת הסביבה הטיל איסור על נמל אשדוד לפרוק מטעני צובר, פרט לגופרית, בטענה של פגיעה באיכות הסביבה.