לין לרה"מ: "יש להפסיק את המדיניות הסלקטיבית של סבסוד הייצוא על חשבון הייבוא"

"יש להפסיק את המדיניות הסלקטיבית של עידוד הייצוא על חשבון הייבוא". כך כתב אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לרה"מ אריאל שרון, בתוקף תפקידו כשר התחבורה. זאת נוכח הלחצים המתחילים להתהוות והמכוונים למנוע את השוואת אגרות הרציף בין הייצוא לייבוא על-פי תוכניות


00:00 ,04.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דורש לבצע את המהלך להשוואת אגרות הרציף בייצוא ובייבוא בנמלים וביטול הסבסוד של אגרות הייצוא באמצעות אגרות הייבוא

"יש להפסיק את המדיניות הסלקטיבית של עידוד הייצוא על חשבון הייבוא". כך כתב אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לרה"מ אריאל שרון, בתוקף תפקידו כשר התחבורה. זאת נוכח הלחצים המתחילים להתהוות והמכוונים למנוע את השוואת אגרות הרציף בין הייצוא לייבוא על-פי תוכניות רשות הנמלים.

לין מדגיש בדבריו כי אין כאן בעצם כל סבסוד של יצוא על חשבון יבוא, אלא מחיר אותו נדרש לשלם הציבור הרחב כדי להעניק הגנה נוספת לתעשייה המקומית.

"התעשייה המקומית אינה זקוקה להגנה זו. הניסיונות לעכב את ביצוע המהלך הם רק תוצאה של החלטה מסורתית המחזירה אותנו 30 שנה אחורה. אגרות הרציף מתווספות לערך המוצרים לצורך חישוב המסים בייבוא וככל שהם גבוהים יותר, כך רמת המיסוי בייבוא, ומחיריהם של מוצרי הייבוא גבוהים יותר".

"המשק הישראלי מצוי כיום בתקופה שבה סבסוד סלקטיבי של פעילות אחת על חשבון פעילות אחרת איננו יכול להיות מקובל. המדיניות הכלכלית של השנים האחרונות, ובעיקר של הממשלה הנוכחית, חותרת ליצור משק חופשי, תחרותי וללא מעורבות מפלה של מגזר עסקי כזה או אחר. כל מדיניות אחרת היא פסולה ופוגעת בתקינותה של הפעילות הכלכלית השוטפת. את תוספת המחירים הזו ישלם תמיד הצרכן הישראלי".