לין: אסור שהאינטרסים של ועדי הנמלים יכתיבו מדיניות של ממשל

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי ללא סחר חוץ מפותח ישראל תיסוג חמישים שנה אחורה לרמה של רפובליקת בננות


00:00 ,15.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי ללא סחר חוץ מפותח ישראל תיסוג חמישים שנה אחורה לרמה של רפובליקת בננות.
 
"אני מטיל ספק גדול מאד אם התאחדות התעשיינים יכולה לפעול כיום על פי שיקולים ענייניים ורלוונטיים בכל הקשור לרפורמה בנמלים. התאחדות התעשיינים תחת מנהיגותו של שרגא ברוש מקבלת במידה רבה תכתיבים מההסתדרות הכללית בעוד שההסתדרות הכללית מקבלת תכתיבים מוועדי העובדים בנמלים."
 
כך אמר אתמול נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בכנס הרמת כוסית חגיגי לרגל ראש השנה, שהתקיים באיגוד בהשתתפות כ-60 אנשי עסקים מבכירי המגזר העסקי, העומדים בראשות החטיבות הענפיות של איגוד לשכות המסחר. בין המשתתפים: ראובן שליסל, אביהו בן נון, מוני בר, מאיר אוזן, יחזקאל דסקל, אבי כץ, יאיר אהרוני, אורי דגמי, אלכס מאור, צביקה קינד, דרור אטרי ועוד.
 
"אם מישהו משלה את עצמו שההסתדרות שולטת או מנהיגה את ועדי העובדים בנמלים הוא טועה טעות מרה. ההיפך הוא הנכון, ועדי העובדים בנמלים הם המכתיבים להסתדרות את מהלכיה. הרפורמה בנמלים חיונית מאין כמוה לשמירה על עוצמתה הכלכלית של ישראל ובראיה לטווח הארוך. 41.5% מהתוצר של ישראל הוא יצוא של סחורות ושירותים. ללא סחר חוץ מפותח ישראל תיסוג חמישים שנה אחורה לרמה של רפובליקת בננות".
 
"אסור להרשות שהאינטרסים הצרים של ועדי העובדים בנמלים יכתיבו מדיניות של ממשלה. יש לזכור שפיתוח נמלים חדשים אורך כ-10 שנים. קיבולת הנמלים הקיימת בהנחה שיתקיימו תהליכי התייעלות תספק את מדינת ישראל עד שנת 2017. בנקודת זמן זו יהיה לנו צורך בקיבולת נמלים נוספת" אמר לין.
 
 
מתקשורת התאחדות התעשיינים נמסר בתגובה:
"בניגוד לפרסום ב"דה מרקר" מיום 11/9/09 בו נטען כי שרגא ברוש מתנגד להקמת נמל פרטי, הרי שהפרסום אינו נכון, מגמתי ונובע מגורמים אינטרסנטים. התאחדות התעשיינים ושרגא ברוש בראשה, תומכים בהפרטת הנמלים, אך מתנגדים להעלאת התעריפים. כל ניסיון לקשור בין שני הדברים פסול ולא נכון.
  
"ההפרטה היא זרז להתייעלות, לתחרות והורדת עלויות בנמלים, ולכן מחויבת המציאות. לדעת מומחים בעתיד הקרוב ובהתאם לניסיון העבר יהיה צורך להוסיף כ-1,000 מטר רציפים בנמלים הקיימים ויש להיערך מיידית לפיתוח. רצוי שהמימון לפיתוח עתידי ימומן מהכספים שיתקבלו כתוצאה מהפרטת הנמלים".