לין: איגוד לשכות המסחר יעתור לביה"ד לעבודה אם ימומש איום השביתה בנמלים

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הודיע היום כי אם יו"ר עובדי הנמלים בחיפה יממש את איומו ויפתח בשביתה, האיגוד יעתור מיידית לבית הדין הארצי לעבודה להוצאת צו מניעה האוסר על עובדי הנמלים לשבות


00:00 ,02.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הודיע היום כי אם יו"ר עובדי הנמלים בחיפה יממש את איומו ויפתח בשביתה, האיגוד יעתור מיידית לבית הדין הארצי לעבודה להוצאת צו מניעה האוסר על עובדי הנמלים לשבות.
 
"איום השביתה לא יכול להיות מונח כחרב מעל ראשם של אלה המנהלים משא ומתן", אמר לין והדגיש שהוא מקווה מאד שוועדי העובדים יחזרו בהם לאלתר מהאיומים, "על פי המידע שבידי, אם הוועדים ירצו קיים סיכוי טוב שהמו"מ המתנהל כיום יסתיים בהצלחה לטובת המשק הישראלי והציבור כולו".
 
לדברי לין, עילת השביתה בלתי מוצדקת שכן לא מדובר בשביתה מחמת פגיעה ביחסי העבודה של העובדים, אלא מהסיבה שהעובדים רוצים להמשיך ולשמור על מעמדם המונופוליסטי בנכסי המדינה. זאת באמצעות שימוש ציני וחסר אחריות בצד שלישי כבן ערובה, ועל אף הרפורמה הצפויה, תוך פגיעה חמורה באושיות שלטון החוק במדינת ישראל.
 
לין התריע בנוסף כי כל שביתה כיום בנמלים היא בלתי מידתית. "הנזק שיגרם לציבור ולמשק הוא לאין שיעור גבוה הרבה יותר מהאינטרסים עליהם רוצים העובדים להגן. המגזר העסקי והציבור בכללותו כבר ניזוקו באופן אנוש כתוצאה מעשרות ימי השביתה בנמלי הים והם אינם ערוכים לספוג נזקים נוספים. אסור לפגוע שוב במעמדה הבינלאומי של ישראל בתחום סחר החוץ, שכבר נפגע בצורה קשה עקב השביתות הממושכות האחרונות".