לאחר 5 שנים: בן אליעזר פותח מחדש את השטח הימי של ישראל לחיפושי גז ונפט

שר התשתיות בנימין בן אליעזר הורה לפתוח מחדש את השטח הימי של ישראל לחיפושי גז ונפט לאחר הקפאה של 5 שנים. מדובר בשטח של כ-25 אלף קמ"ר ("המים הכלכליים של ישראל") שנאסר לחיפושי גז ונפט ב-2000 בהוראת שר התשתיות (לשעבר) אלי סוויסה בהמלצת הדרג המקצועי


00:00 ,24.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התשתיות בנימין בן אליעזר הורה לפתוח מחדש את השטח הימי של ישראל לחיפושי גז ונפט לאחר הקפאה של 5 שנים. מדובר בשטח של כ-25 אלף קמ"ר ("המים הכלכליים של ישראל") שנאסר לחיפושי גז ונפט ב-2000 בהוראת שר התשתיות (לשעבר) אלי סוויסה בהמלצת הדרג המקצועי.

סגירת השטח הימי של ישראל לחיפושי נפט וגז חדשים נומקה בעבר ברצון שחברות החיפושים לנפט ולגז יתמקדו בקידוחים בשטחים הימיים בהם כבר קיבלו רישיון.

"קיבלתם שטח ימי לחיפושים, קודם תמצו את הפוטציאל הטמון בו, לפני שתעברו לשטח אחר", אמרו בשנים האחרונות במשרד התשתיות למחפשי הגז והנפט.

החלטת בן אליעזר לפתוח מחדש את השטח הימי לחיפושי גז ונפט עשויה לזמן לישראל חברות חיפושים זרות שעד כה נמנעו מלבצע חיפושים בשטח הימי של ישראל.

בתוך כך, הודיע בן אליעזר כי בכוונתו להוציא למכרז בינלאומי את שטחי הרישיונות הימיים שנטשה בריטיש גז לאחרונה. זאת לאחר שהסקרים הססמיים שנערכו בשטחים אלה הראו כי יש בהם סיכוי למצוא גז ונפט. מדובר ברישיונות גל A וגל B הנמצאים במרחק של 50 ו-90 ק"מ (בהתאמה) מחופי הערים חדרה וחיפה.

בשני הרישיונות, במיוחד בגל B, הראו הסקרים הססמיים היסודיים שביצעה בריטיש גז על סיכוי טוב לגלות כמויות גדולות של גז טבעי. לא ברור מה מעמדן המשפטי של שותפיה הישראליים של בריטיש גז, המחזיקים 20% מהזכויות ברישיונות שנטשה החברה, ואיך ישתלבו במכרז.