דיווחים: מורדים חות׳ים עלו על סיפון מכלית בבעלות איל עופר

זודיאק מריטיים: ״כינסנו צוות ניהול אירועים במטה החברה בלונדון. בטיחות 22 אנשי הצוות שלנו על הסיפון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. בראש הספינה עומד רב חובל טורקי ועמו צוות רב לאומי המורכב מאזרחים רוסים, וייטנאמים, בולגרים, הודים, גאורגים ופיליפינים״


15:21 ,26.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי דיווחים ברשתות החברתיות מורדים חות׳ים עלו על סיפונה של המכלית בשם Central Park המפליגה תחת דגל ליבריה, ליד חופי תימן. לפי הדיווחים, אניות של הצי האמריקאי משייטות באזור ועשויות להתערב במצב.

 

המכלית, שעברה בתעלת סואץ ב-22 בנובמבר, היתה בדרכה במשימת שינוע דלק והפליגה לאחרונה ממרוקו ליעד לא ידוע. המכלית, שנבנתה בשנת 2015, מיועדת לשינוע דלק או כימיקלים והינה באורך של 145 מטרים. 

 

המכלית הינה בבבעלותה של חברת Zodiac Maritime - חברה בינלאומית לניהול אניות, והיא חלק מקבוצת ״עופר גלובל״ בבעלותו של איל עופר אשר משמש גם כיו״ר הקבוצה. איל עופר הוא אחיו של עידן עופר, הבעלים של האניה CMA CGM Symi שהותקפה לפני מספר ימים בים עומאן על ידי מל״ט איראני. עידן עופר הוא גם אחד מבעלי המניות הבולטים בחברת צים. 

 

מחברת זודיאק מריטיים נמסר: ״ישנו חשד שמכלית Central Park (IMO: 9725823) היתה מעורבת בתקרית פיראטית בזמן שעברה את מסדרון המעבר הבינלאומי המומלץ (IRTC), בערך 54 מייל ימי מול חופי סומליה, אפריקה. מדובר במכלית כימיקלים שנבנתה ב-2015, תחת דגל ליבריה, בבעלות Clumvez Shipping Inc, שמנוהלת על ידי Zodiac Maritime שבסיסה בבריטניה.

כינסנו צוות ניהול אירועים במטה החברה בלונדון. בטיחות 22 אנשי הצוות שלנו על הסיפון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. בראש הספינה עומד רב חובל טורקי ועמו צוות רב לאומי המורכב מאזרחים רוסים, וייטנאמים, בולגרים, הודים, גאורגים ופיליפינים. הספינה נושאת מטען מלא של חומצה זרחתית.

אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור״.