גורלה של המיכלית האירנית בים התיכון לוטה בערפל

על פי פרסומים נודע כי למרות שצוות האניה סימן את נמל קלמטה ביוון כיעד ההפלגה, הרי שבלחץ ארה"ב והממשל האמריקאי שאמר כי סיוע לאניה שקול לסיוע לטרוריסטים, סגן שר החוץ היווני מילטיאדיס ורביציוטיס הבהיר כי האניה אינה מוזמנת לפקוד את נמלי יוון


14:15 ,22.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

המיכלית האירנית Adrian Darya 1 (שבעבר נקראה Grace 1) עדיין לא ברור, עת היא מפליגה בין ספרד לסרדיניה, לאחר ששוחררה על ידי רשויות גיברלטר בסוף השבוע. נזכיר כי המיכלית האירנית, כמו גם הפעילות הימית של אירן, נמצאים במוקד תשומת הלב הבינלאומית ובפרט של הרשויות של ארה״ב.

 

על פי פרסומים נודע כי למרות שצוות האניה סימן את נמל קלמטה ביוון כיעד ההפלגה, הרי שבלחץ ארה"ב והממשל האמריקאי שאמר כי סיוע לאניה שקול לסיוע לטרוריסטים, סגן שר החוץ היווני מילטיאדיס ורביציוטיס הבהיר כי האניה אינה מוזמנת לפקוד את נמלי יוון.

 

עוד נמסר כי בכדי לחצות את תעלת סואץ, מיכלית מסוג VLCC (ר״ת Very Large Crude Carriers) העמוסה במלואה תחייב לפרוק חלק ניכר מהמטען. עם זאת, גורמים רשמיים בארה"ב הזהירו את כל נמלי הים התיכון שלא לשתף פעולה עם האניה.

 

"הבהרנו שלכל מי שיהיה מגע איתה, יתמוך בה, או כל מי שיאפשר לאניה לעגון, נמצא בסיכון לסנקציות מארצות הברית," אמר אתמול מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקני.

 

בימים אלו גוברות השמועות כי כוחות מיוחדים של ארה"ב מתאמנים לקראת האפשרות להסתער ולהשתלט על המיכלית האיראנית, ועל כך אמר חסן רוחאני נשיא איראן, שההשלכות לפעולה כזו של ארה״ב יביאו לסגירת מיצרי הורמוז.

 

"המעצמות העולמיות יודעות שבמקרה של סנקציות מוחלטות על יצוא הנפט של אירן יגרמו  לכך שנתיבי הים הבינלאומיים לא יוכלו להיות בטוחים כבעבר", אמר רוחאני.