"כיכר השמונה" בנמל אשדוד נחנכה ביום השנה לפיגוע בנמל

אתמול, ביום השנה לפיגוע בנמל אשדוד, נחנכה "כיכר השמונה" בנמל, לזכר שמונה מעובדי הנמל שנרצחו בפיגוע. הטקס התקיים במעמד ממלא מקום ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי , מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס והמשפחות השכולות


00:00 ,15.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום השנה לפיגוע בנמל אשדוד, נחנכה אתמול בבוקר (14.3.05) "כיכר השמונה" בנמל, לזכר שמונה מעובדי הנמל שנרצחו בפיגוע. הכיכר תהווה יד זיכרון להרוגי הפיגוע. הטקס התקיים במעמד ממלא מקום ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי , מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס והמשפחות השכולות.

נציגת המשפחות גב' נגבה אסולין אשתו של דני אסולין ז"ל העלתה קווים לדמותם של הנרצחים. "כיכר השמונה" הוקמה במרכז הנמל ובה 8 עצי זית לזכר הנופלים בפיגוע וכן סלע זיכרון בו מונצחים שמותיהם. הכיכר תוכננה, עוצבה ובוצעה על ידי מהנדס הנמל, ישי וייל.
 
מנכ"ל הנמל, שוקי סגיס אמר: "במעגל זה, עם שמונת עצי הזית, המסמלים יותר מכל את הקשר לאדמה, לארץ ולנמל, נזכור ולעולם לא נשכח. לעיתים נדמה כי האנשים הטובים נלקחים מאיתנו כאשר הם עדיין בתחילת פריחתם וכל חייהם עדיין לפניהם, ובכל זאת איננו יכולים להבין מה קרה. חובה עלינו לזכור את שמונת יקירנו- גיל אבוטבול, אבי אברהם, דניאל אסולין, ציון דהן, אופיר דמארי, משה הנדלר, מוריס טובול, אבי סוויסה - אשר חסרונם מורגש מדי יום. כל אחד מהם ראוי להישמע בכבוד וביראה, שירת חייהם אשר נפסקה בטרם עת בידי בני עוולה לעולם לא תיפוג מליבנו".
 
ד"ר לסרי, מ"מ ראש העיר, ציין שהכיכר מנציחה את חלקם של ההרוגים במאבק הנחוש על קיומנו בארץ."האופן האנושי והתומך, של התמודדות הנמל עם האסון, ראוי לחיקוי ומהווה זיק של תקווה לנחמה למשפחות, שאיבדו את היקר מכל".
 
בכיכר לזכרם של עובדי נמל אשדוד ננטע עץ זית, לזכר כל אחד מהנופלים -
גיל (ז'ילו) אבוטבול – בן 41 במותו, החל את עבודתו בנמל בשנת 1996 כמכונאי מנופים מתמחים.
אבי אברהם – בן 34 במותו. החל את עבודתו בנמל מייד עם תום לימודי הנדסאי.
דניאל אסולין – בן 51 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 1975, מיד עם שחרורו מצה"ל.
ציון דהן – בן 30 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 2000 כמכונאי.
אופיר דמארי – בן 32 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 1997 כמכונאי מנופי מסוף.
משה הנדלר – בן 30 במותו. החל את עבודתו במנל בשנת 2000 כמכונאי מנופי מסוף.
מוריס טובול – בן 30 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 2000 במסגרת גיוס עובדים צעירים.
אבי סוויסה – בן 56 במותו. החל את עבודתו בשנת 1973, בתפקידו האחרון עבד באפסנאות הנמל.