ירידה משמעותית במספר האוניות הזרות שהתגלו עם ליקויי בטיחות

כ- 16% מהאוניות הזרות שנבדקו במחצית הראשונה של שנת 2009 התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים. רוב האוניות שנעצרו הם אוניות מטען שהובילו מכולות או מטען בתפזורת. חלקן הקטן יותר הן מכליות נפט ישנות ואוניות נוסעים


00:00 ,14.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כ- 16% מהאוניות הזרות שנבדקו במחצית הראשונה של שנת 2009 התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים. רוב האוניות שנעצרו הם אוניות מטען שהובילו מכולות או מטען בתפזורת. חלקן הקטן יותר הן מכליות נפט ישנות ואוניות נוסעים.
 
ירידה משמעותית במספר האוניות הסוחר הזרות שהתגלו עם ליקוים בטיחותיים בנמלים. כ- 16% בלבד מאוניות הסוחר הזרות שנבדקו במחצית הראשונה של שנת 2009 על ידי רשות הספנות והנמלים נעצרו בשל ליקויים חמורים שהתגלו בהם. כך עולה מנתונים שהוצגו היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
יצויין כי בכל אחת מהשנים שקדמו לשנת 2009 התגלו ליקויי בטיחות בכ- 40% ויותר מאוניות הסוחר הזרות שנבדקו על ידי פקחים ימיים של רשות הספנות והנמלים שבמשרד התחבורה.
 
במסגרת בדיקות בטיחותיות שעורכת רשות הספנות והנמלים באוניות זרות הפוקדות את נמלי המדינה נערכו ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2009 ביקורות ב- 168 אוניות זרות. ב- 27 מהם התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים והם נעצרו עד לתיקון הליקויים.
 
בחלק מן האוניות שנעצרו התגלה מחסור חמור בציוד הצלה, אמצעי חילוץ וציוד לכיבוי אש בלתי תקינים, ליקויים בחדרי המנועים והגנרטורים ותעודות בלתי תקפות של צוותי האוניות.
 
השר כץ ציין כי ניתן לייחס את הירידה במספר האוניות שהתגלו עם ליקויי בטיחות להחלטת משרדו להגביר את הפיקוח על אוניות זרות הפוקדות את הנמלים, במטרה למנוע מאוניות בלתי בטיחותיות לעגון בנמלי הארץ.
 
יצויין כי רוב האוניות שנעצרו הם אוניות מטען שהובילו מכולות או מטען בתפזורת. חלקן הקטן יותר הן מכליות נפט ישנות ואוניות נוסעים.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי ברשות הספנות והנמלים הוחלט להגביר את האכיפה על כניסתן של מכליות ישנות לנמלים נוכח רמת הסיכון הגבוהה לאסון אקולוגי חמור העלול להתרחש כתוצאה מכניסתן של אוניות נפט ישנות לנמלים.