ירידה ברווחיות של צים ברבעון השלישי

הרווח הנקי בתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-72 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-156 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע ירד ברבעון השלישי בשיעור של כ-2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד


00:00 ,26.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הרווח הנקי בתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-72 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-156 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע ירד ברבעון השלישי בשיעור של כ-2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מחירי הדלק עלו ברבעון השלישי בשיעור ממוצע של כ-29%
 
עידן עופר- יו"ר החברה לישראל, ומנכ"ל החברה- יוסי רוזן, הציגו היום את תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים של 2006. החברה לישראל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 ברווח של כ-631 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח של כ-1,369 בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה לישראל ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-223 מיליון ₪, לעומת 563 מליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.
 
צים שירותי ספנות משולבים בע"מ, המשתייכת לקבוצה, סיימה את תשעת החודשים של 2006 ברווח של כ-72 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-156 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יש לסייג זאת ולציין שהרווח של צים בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווחי הון חד פעמיים בסכום של כ- 59 מליון דולר שהורכבו מרווח הון, נטו, ממכירת אניות בסכום של כ-31 מיליון דולר ומתיקון פקודת מס הכנסה שיצר הכנסת מס של כ-28 מיליון דולר.
 
הכנסות צים מהפלגות ומשירותים נלווים הסתכמו בתקופת הדוח בסכום של כ- 2.175 מיליארד דולר לעומת סך של כ- 2.128 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במחזור ההכנסות נבע בעיקרו מעליה בהכנסות מדמי השהייה והכנסות חברות הבת שקוזזו בחלקם מירידה בהכנסות מדמי הובלה ומדמי חכירת אניות. יחד עם זאת, במהלך תשעת החודשים של 2006 ירד מחיר ההובלה הממוצע למכולה מכ- 1,269 דולר לכ- 1,254 דולר למכולה. כמו כן ירדה הכמות המובלת מכ- 1.535 מליוני מכולות לכ- 1.525 מליון מכולות. ההוצאות התפעוליות ועלות השירותים בתקופת הדוח גדלו בעיקר בשל עליה במחירי הדלק בשיעור ממוצע של כ- 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
את הרבעון השלישי סיימה צים ברווח של כ- 28 מליון דולר, לעומת רווח של כ- 62 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה דרסטית של 55%. ברבעון השלישי הסתכם מחזור ההכנסות מהפלגות ושירותים נלווים בכ- 778 מליון דולר לעומת סך של כ- 736 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מעליה בהכנסות מדמי ההובלה ומעליה בהכנסות מדמי השהייה והכנסות חברות הבת. יחד עם זאת, ברבעון השלישי בלבד, ירד מחיר ההובלה הממוצע למכולה בשיעור של כ- 2.7%, אך הכמות המובלת גדלה בכ- 20 אלף מכולות בקירוב (מ- 501 אלף מכולות ל- 521 אלף מכולות), בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במחירי הדלק חלה עליה ממוצעת של כ- 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
 
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל ויו"ר צים, ציין בקשר לצים כי ההוצאות התפעוליות ועלות השירותים בתקופת הדו"ח גדלו בעיקר בשל עלייה במחירי הדלק בשיעור ממוצע של כ-41%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
יש לציין שצים חשפה בחודשים האחרונים אסטרטגית ההצטיידות ופיתוח קווים גלובליים אל מול חברות הענק הבינלאומיות. במסגרת זו צים חתמה על חוזים להצטיידות ב-4 אניות מכולה בנות 8,200 TEU כל אחת וב-5 אניות מכולה בנות 10,000 TEU כל אחת. העלות הכוללת של הרכישה מסתכמת בכ-1.2 מיליארד דולר. בנוסף, התקשרה צים בהסכמים עם צד ג' לחכירת 6 אניות מכולה בנות 4,250 TEU כל אחת לתקופה של 12 שנה. העלות הכוללת של דמי החכירה מסתכמת בכ-600 מיליון דולר.