יוסי שוסטק: "עיצומי המכס מכניסים את היבואנים והיצואנים שוב לאי ודאות ולהוצאות"

מר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, שיגר היום מכתב למר איתן רוב מנהל אגף המכס, בנושא עיצומי עובדי המכס וההשפעה הקשה על מגזר היבואנים והיצואנים. "אנו מצפים שינקטו כל האמצעים כדי להביא


00:00 ,20.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אניות בדרכן לישראל עם 5000-6000 מכולות, שנפרקו כתוצאה מהכרזת תום מסע בנמלים סמוכים, שוב יעוכבו ובעליהן שוב לא יוכלו לשחררן

מר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, שיגר היום מכתב למר איתן רוב מנהל אגף המכס, בנושא עיצומי עובדי המכס וההשפעה הקשה על מגזר היבואנים והיצואנים.
 
במכתבו ציין כי עם כניסתו של המשק אל יומם השני של העיצומים, ציבור היצואנים והיבואנים נכנסים שוב למצב של אי וודאות ולסחרור מחודש ונוסף של הוצאות.

עוד נכתב כי ממידע שהועבר לרשות איגוד לשכות המסחר ניתן ללמוד כי העיצומים במכס בנמלי הים והאוויר גורמים עיכובים ושיבושים קשים בשחרור המטענים וגורמים נזקים כספיים כבדים ביותר.

יוסי שוסטק: "עיצומי המכס מכניסים את היבואנים והיצואנים שוב לאי ודאות ולהוצאות"מר שוסטק הדגיש כי רק כשני שליש מהמטענים משוחררים בתהליך ד' ואילו שאר המטענים מועברים לבדיקה פיזית. לכן, ניתן לצפות כי תוך ימים ספורים תחול סתימה מוחלטת בנמלים.

עוד צויין כי לנמלי הים הגיעו, או עומדות להגיע, אוניות העושות את דרכן עם כמות מוערכת של כ- 5,000 עד 6,000 מכולות, אשר בעקבות הכרזת תום מסע בגין השביתה הקודמת נפרקו בקפריסין, ביוון או באיטליה. מר שוסטק מדגיש כי העיצומים של עובדי המכס מונעים את שחרורם של חלק ממטענים אלה, ומנחיתים על בעליהם מכה כפולה של נזקים.

לבסוף ציין כי החזרי מע"מ לזכאים אינם מבוצעים, גם לאלה שהגישו דוחות בחודש ספטמבר.

"אנו מצפים שינקטו כל האמצעים כדי להביא לסיכול העיצומים או שימצאו פתרונות "עוקפים" לעיצומי העובדים", סיכם מר שוסטק.