יוגב בועדת הכספים: אין מנוס אלא להתקדם לקראת חקיקה

אורי יוגב, הממונה מטעם האוצר על מו"מ עם עובדי הנמלים, טען אתמול, בפני חברי ועדת הכספים של הכנסת, כי המו"מ נמצא במצב של קיפאון מוחלט ואין שום מגע בין האוצר לעובדים. לדבריו, אין מנוס אלא להתקדם לקראת חקיקה כדי להחליט בעניין. יוגב האשים את עובדי הנמלים בכך ש


00:00 ,29.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יוגב, הממונה מטעם האוצר על מו"מ עם עובדי הנמלים, טען אתמול, בפני חברי ועדת הכספים של הכנסת, כי המו"מ נמצא במצב של קיפאון מוחלט ואין שום מגע בין האוצר לעובדים. לדבריו, אין מנוס אלא להתקדם לקראת חקיקה כדי להחליט בעניין. יוגב האשים את עובדי הנמלים בכך שהם מעוניינים במו”מ לשם מו”מ ולא מתוך כוונה לסיים אותו.

בהתייחסו להצעות האוצר, פירט יוגב את היסודות שהינחו את האוצר בסוגיית האיתנות הפיננסית של הנמלים. הוא הדגיש כי מלבד סעיף התעריפים, שנועד לשמור על הרווחיות, גם ההצעה של האוצר לגבי הנכסים הפיננסים וההכנסות מהם נועדו לשמור על המשך הריווחיות בנמלים. לפיכך, מסר יוגב, כי הצעת האוצר היתה שהנכסים בתוך הנמל יהיו חלק ממאזן הנמל. אולם, לדבריו, העובדים תבעו שליטה גם בחברות העורפיות של הנמל. "על מחלוקת זאת סוכם בבית הדין לעבודה, שרוב ההכנסות מרשות הנמלים מהחברות העורפיות, יועבר כסכום קבוע לחברת הנמלים. לא הסכמנו, ליצור מצב של בעלות בנכסים שבתוך שטח הנמל לנכסים שמחוץ לנמל, כיון שזה מייצר ניגודי אינטרסים", אמר.

יוגב פירט בהרחבה את הריווחיות הגדולה שעלולה לצמוח לאחר שינוי מבנה הנמלים, באשדוד ובחיפה, במהלך העשור הקרוב. לדבריו, שווי הנמלים יגיע למיליארדי שקלים, וכדי להפריטם יהיה תהליך של הנפקה חלקית בשיעור של 49% מכל חברה.

בהתייחסו לרווחי נמל חיפה הבהיר כי החברה תרוויח 110 מליון ₪ בשנת 2005 מתוך הכנסות של 700 מיליון ₪. בשנת 2014 יגיעו ההכנסות לשיעור של 1.1 מיליארד ₪. ואילו הרווח הנקי לאחר חלוקת תמלוגים יהיה 180 מיליון ₪ לשנה. בהתייחסו לרווחי נמל אשדוד ציין כי הרווח יהיה בשנה הבאה בסך 850 מיליון ₪ מתוך סך הכנסות של 1.1 מיליארד ₪.