יו"ר רשות הנמלים: בנמלים תפרוץ שביתה גדולה תוך פרק זמן קצר בגלל השינוי המבני

לדברי תיכון, מנהלי הנמלים נמצאים בכוננות ומנסים להרגיע את השטח. לדבריו, תחילת החקיקה משמעותה הכרזת מלחמה על העובדים ולהערכתו תהליך החקיקה יימשך שבועיים בלבד


00:00 ,28.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לדבריו, תחילת החקיקה משמעותה הכרזת מלחמה על העובדים; מציע לבצע את הרפורמות בשלבים
 
יו"ר רשות הנמלים, דן תיכון, העריך אתמול (ב') בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לתובלה ולוגיסטיקה, כי תוך פרק זמן קצר תפרוץ שביתה גדולה בנמלים.

לדבריו, סיבת השביתה היא החלטת הממשלה להתחיל בהליכי חקיקה חד-צדדיים לגבי השינויים המיבניים בנמלים.

לדברי תיכון, מנהלי הנמלים נמצאים בכוננות ומנסים להרגיע את השטח. לדבריו, תחילת החקיקה משמעותה הכרזת מלחמה על העובדים ולהערכתו תהליך החקיקה יימשך שבועיים בלבד.

לדבריו, לפני חודש המו"מ היה קרוב לסיכום מוצלח, אך בגלל החלפת שר התחבורה - המו"מ נעצר. תיכון העריך, כי המשבר הפוליטי לא יפריע לקידום הרפורמה המתוכננת בנמלים. לדבריו, גם החיכוכים בליכוד לא יפריעו לרפורמה וידוע לו כי צפויה משמעת קואליציונית.

תיכון מתח ביקורת על הצעת הנהלת רשות הנמלים, הכפופה אליו, לגבי רפורמה בתעריפים בנמלים. לדבריו, קבלת ההצעה כמקשה אחת עלולה לגרום להשפעות קשות על ענפים עתירי ייצוא, שכן הכוונה היא להפחית את אגרות הרציף בתחום הייבוא ולייקר את אגרות הרציף בתחום הייצוא.

לדבריו, יש לבחון את הרפורמה מחדש, ולשקול את פריסת העלאת התעריפים לתקופה של 10 שנים. תיכון אמר, כי רפורמה לא הגיונית תפגע בלקוחות ויש לשתף את לקוחות הנמלים בתהליך.

תיכון מציע שהממשלה תתרכז כעת רק בשינויים המיבניים בנמלים ותתפנה לעסוק ברפורמה בתעריפים רק לאחר מכן.

מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, אמר בכנס כי הרפורמה בתעריפים נחוצה כדי להפסיק את הסבסוד הצולב הקיים כיום. לדבריו, הרשות חייבת להגיע למצב שבו הנמלים יגבו את התעריפים על-פי העלויות האמיתיות.