יו"ר צוות המו"מ מנמל חיפה קורא להתערבות רוה"מ במו"מ על הרפורמה

" כיו"ר ועד ציוד מיכני וצוות המו"מ של נמל חיפה יש לי הרגשה שאין בידי צוות המו"מ שמונה על-ידיהממשלה את הרצון לקדם את המו"מ ". כך כתב דודו פרץ בפנייה אל רוה"מ אריאל שרון. לדברי פרץ, גם דעת המשתמשים הינה כי "הם פשוט לא לוקחים אותנו ברצינות"


00:00 ,03.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

" כיו"ר ועד ציוד מיכני וצוות המו"מ של נמל חיפה יש לי הרגשה שאין בידי צוות המו"מ שמונה על-ידיהממשלה את הרצון לקדם את המו"מ ". כך כתב דודו פרץ בפנייה אל רוה"מ אריאל שרון. לדברי פרץ, גם דעת המשתמשים הינה כי "הם פשוט לא לוקחים אותנו ברצינות".
 
פרץ קרא לרוה"מ להתערב ולפעול להצבת שר התחבורה, מאיר שטרית, בראש צוות המו"מ ולפעול לכך שיחתמו, אפילו בראשי תיבות, נושאים שהושגה בהם התקדמות כלשהי.
 
כך למשל, ציין פרץ, נושא הפנסיה של העובדים שלא ימשיכו לשרת בחברת נמל חיפה החדשה, אמור להיפתר, על פי טענת ראשי צוותי המו"מ, רק בחודש נובמבר 2005, מצב בלתי נסבל מבחינת עובדי הנמלים, ודבר אשר יפגע ביישום החוק ללא ערבויות מדינה.
 
"אני, המשמש כראש צוות המו"מ, שבע מהבטחות של 'יהיה בסדר'. זוהי לא דרכי ולא דרך צוות נמל חיפה מקום עבודתנו היקר לנו מכל". פרץ הצביע על "אבסורד ניכר בניהול המו"מ", להגדרתו, כך שמטעם הממשלה מופקדים בראשי הועדות עובדי רשות הנמלים שיהיו בעתיד עובדי חברת הנכסים, מה שמהווה, לטענתו, ניגוד אינטרסים מובהק לאחר יישום החוק.
 
הוא ציין כי עפ"י רוח החוק, שלפיו צפויה להיות תחרות בין הנמלים, לא נראה אפשרי ונכון להפקיד את רוב ההון העצמי של חברות הנמל בידי חברה שהתחליט וגם תאשר את פיתוח חברות הנמל, עד כדי רכישת מנופים, מצב שלא יכול לגרום לתחרות בין הנמלים עצמם. "דוגמא למצב בלתי סביר הינו ההון העצמי של חברת הנכסים שהינו 3,368 מיליון ₪, לעומת הון עצמי של חברת נמל חיפה 423 מיליון ₪ ונמל אשדוד 502 מיליון ₪", הוסיף.
 
לדברי פרץ, יש, לחברת נמל חיפה שתקום, את היכולת לנהל את החברה במו ידיה וזאת במידה והממשלה תיתן בידה את הכלים.
 
"אין לי ספק שבכוונת צוותי המו"מ למרוח את הנושאים הקריטיים עד הגיע תאריך כניסת החוק לתוקף וזאת כדי להלחיץ את העובדים ולהגיע לסיכומים לא הוגנים. צר לי שפנייה נרגשת זו מופנית אליך כבוד ראש הממשלה, אך כלו כל הקיצים ובראותי את רכבת המו"מ דוהרת לשום מקום חובה עלי להתריע ולנסות לזעזע את המערכת האדישה".
 
דודו פרץ הביע תקווה שכבר מחר בבוקר (יום שלישי, 4.1.05), מועד כינוס צוותי המו"מ, תנשוב רוח חדשה בצוותים וניתן יהיה לראות שינוי בגישת צוותי המו"מ מטעם הממשלה.