יו"ר נמל אשדוד מתריע: נמל אשדוד עלול להוות מטרה אסטרטגית לפגיעה

ניצב (בדימ'), יעקב רז הזהיר: "ניסיון לפגוע בנמל יגרור תגובה חסרת פשרות". בהתייחסו למשבר הפיננסי העולמי אמר רז: "דווקא בתקופה זו של משבר פיננסי עולמי, על הממשלה לפתח את התשתיות הנמליות, המהוות מנוע צמיחה לאומי"


00:00 ,16.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ניצב (בדימ'), יעקב רז הזהיר: "ניסיון לפגוע בנמל יגרור תגובה חסרת פשרות". בהתייחסו למשבר הפיננסי העולמי אמר רז: "דווקא בתקופה זו של משבר פיננסי עולמי, על הממשלה לפתח את התשתיות הנמליות, המהוות מנוע צמיחה לאומי"
 
חברת נמל אשדוד ערכה ביום חמישי האחרון אירוע מיוחד בהשתתפות עשרות מבכירי המשק, אורחי ועידת רה"מ לייצוא. יו"ר חברת נמל אשדוד, ניצב (בדימ'), יעקב רז, ומנכ"ל החברה, שוקי סגיס, אירחו את הבכירים וביניהם, רו"ח גדעון סיטרמן- מנכ"ל משרד התחבורה, יחזקאל  דסקל- מנכ"ל לשכת המסחר וד"ר אלדד שידלובסקי- ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר.
 
במסגרת האירוע נשא דברים יו"ר חברת נמל אשדוד, ניצב (בדימ'), יעקב רז. בדבריו התייחס רז למשמעות האסטרטגית העמוקה של נמל אשדוד. לדברי רז, "נמל אשדוד הוא מתקן אסטרטגי לאומי בכל קנה מידה.  ניסיון לפגיעה בו,  משמעו, חציית קו אדום ברור ותגרור תגובה חסרת פשרות".
 
רז התייחס בדבריו גם להשפעתו הרבה של נמל אשדוד על האזור כולו. לדבריו, "נמל אשדוד יהפוך בשנים הקרובות לנמל האסטרטגי והחשוב ביותר באזור. כבר כיום נמל אשדוד הוא השער הכלכלי המוביל של מדינת ישראל, אבל מיקומו, נגישותו ויעילותו יהפכו אותו בתקופה הקרובה לתחנה חשובה ומרכזית, המקשרת בין הים האדום לים התיכון ובין המזרח הרחוק לבין אירופה.
 
בהתייחסו למשבר הפיננסי העולמי ציין רז שלמרות הסתמנותו של מיתון עולמי, בכוונת חברת הנמל לנצל תקופה זו, על מנת לשדרג את הנמל על בסיס התשתיות הקיימות, תוך ייעול העבודה למען הלקוחות הקיימים ולקראת הגידול בסחר הנמלי, שיתבטא בהמשך בהתאוששות מההאטה העולמית.
 
ניצב (בדימוס) רז קרא לממשלה לפעול לפיתוח התשתיות הנמליות כמפתח לביסוס ולצמיחת השוק המקומי. לדבריו, "דווקא בתקופה זו של משבר פיננסי עולמי, על הממשלה לפתח את התשתיות הנמליות, המהוות מנוע צמיחה לאומי. למעלה מ- 90% מסחר החוץ של מדינת ישראל עובר דרך הנמלים, המהווים את כרטיס הביקור הכלכלי של מדינת ישראל. לישראל יש את הכלים להתמודד עם המשבר ולמזער נזקים ויש לפעול לכך במלוא הכוחות".
 
בדבריו התייחס רז לנושא ההשקעות בנמל אשדוד. "יש להוסיף ולפתח את עורף הנמל ולקדם את אזור הסחר החופשי, לטובת חברת הנמל, לקוחותיה והמשק הישראלי כולו. פיתוח זה יתרום להישגיו הקיימים של נמל אשדוד, כשער הכלכלי המוביל של ישראל, הממוקם במרכז הארץ ומאפשר שרותי עורף נמל מתקדמים ושטחי אחסון אטרקטיביים".