יו"ר חנ"י: יש להיערך למקרה של פגיעה בנמל אשדוד

פנה לשר התחבורה וביקש לאפשר עגינת כלי שיט ואחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש בנמל חיפה. מציע כי הוועדה המחוזית בחיפה תתכנס לדון בנושא לאלתר


00:00 ,29.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

פנה לשר התחבורה וביקש לאפשר עגינת כלי שיט ואחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש בנמל חיפה. מציע כי הוועדה המחוזית בחיפה תתכנס לדון בנושא לאלתר
 
יו"ר חברת נמלי ישראל, (אלוף במיל') יפתח רון טל, פנה לשר התחבורה שאול מופז בבקשה דחופה לאשר עגינת כלי שיט ואחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש בנמל חיפה.
 
במכתבו מציין רון טל כי "לאור הלחימה שהחלה אמש ברצועת עזה, נדרשת היערכות למקרה של פגיעה ביכולת התפעול השוטף של נמל אשדוד עקב ירי טילים מעזה. כזכור, בעת מלחמת לבנון השנייה, נמל חיפה הושבת מפעילות עקב ירי טילים וכפועל יוצא עברו אוניות רבות לפרוק בנמל אשדוד וכתוצאה מכך נגרמו קשיים תפעוליים משמעותיים כפי שעולה מדו"ח ועדת טוניק שמונתה על ידך. על מנת להיערך באופן מיטבי לתרחיש שציינתי, קיים צורך חיוני ביותר לאפשר עגינת כלי שיט ואחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש בנמל חיפה.
 
רון טל מזכיר לשרת התחבורה כי חברת נמלי ישראל סיימה לאחרונה את הקמת מסוף "כרמל א' ומציין כי "אומנם חברת נמל חיפה טרם הצטיידה במנופים הנדרשים לצורך פריקת מטענים ברציף החדש, אך ניתן כבר היום להשתמש במסוף לאחסון מכולות ואף לעגינת כלי שיט, באופן שיאפשר שימוש יעיל יותר בשטחי נמל חיפה ויקל על תפעולו, במיוחד במקרה של עומס עקב הגעת מטענים מאשדוד".
 
לדברי רון טל, השימוש במסוף אינו אפשרי כיום בשל החלטות הוועדה המחוזית חיפה שקובעו גם בהוראות תוכניות על פי חוק התכנון והבנייה.
 
בסיום מכתבו מציע רון טל כי לאור הלחימה בעזה והשלכותיה האפשריות על עומס הפעילות בנמל חיפה, "אבקש להציע כי הוועדה המקומית בחיפה תתכנס לאלתר לצורך הענקת היתר בהקלה לעגינת כלי שיט ולאחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש".