יו"ר חנ"י: בעשור הקרוב נשקיע 8 מיליארד שקל בתשתיות הנמלים

חברת נמלי ישראל הקימה מינהלת הנדסית ומינתה את עו"ד יואב צוקרמן כסמנכ"ל פיתוח לקידום הקמת שני מסופי מכולות חדשים בנמלים. הקימה בנוסף מינהלת מסופים שבראשה יעמוד זאב הוך


00:00 ,05.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל הקימה מינהלת הנדסית ומינתה את עו"ד יואב צוקרמן כסמנכ"ל פיתוח לקידום הקמת שני מסופי מכולות חדשים בנמלים. הקימה בנוסף מינהלת מסופים שבראשה יעמוד זאב הוך
 
חברת נמלי ישראל נערכת לשלב הפיתוח הבא של נמלי הים ומשלימה בימים אלה שינוי ארגוני. דירקטוריון החברה, בראשות אלוף (מיל) יפתח רון-טל, אישר את הקמתה של מינהלת הנדסית ואת מינויו של סמנכ"ל פיתוח, לצורך יישום החלטת הממשלה שהטילה על החברה את הקמתם של שני מסופי המכולות העתידיים בנמלי הים. מינהלת המסופים העתידיים תהיה מופקדת על התכנון ההנדסי של המסופים ועל הקמתם ובראשה יעמוד זאב הוך, שאחראי על הקמת פרויקט "הכרמל" ופרויקטים נוספים. עו"ד יואב צוקרמן מונה לסמנכ"ל פיתוח אשר ירכז את היערכות החברה מול גורמי הממשלה בתחום הפיתוח העתידי, יתאם את עבודת מטה החברה באופן אינטגרטיבי וכן יוביל את יישומו בישראל של המודל המקובל בעולם לניהול נמלים מודרניים (מודל ה- Landlord). צוקרמן נבחר מקרב עשרות מועמדים שהתמודדו על התפקיד ובחירתו אושרה פה אחד על ידי דירקטוריון החברה בישיבתו האחרונה.
 
יפתח רון טל, יו"ר החברה, אמר: אנו נערכים לאחד מפרויקטי התשתית הגדולים במשק אותו תבצע חברת נמלי ישראל במהלך העשור הקרוב בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-8 מיליארד שקל. זאת, במקביל להטמעת המודל המקובל בעולם לניהול נמלים ולביצוע המשימות השוטפות של החברה, בהן - השלמת הקמת פרויקט "הכרמל" בנמל חיפה עד תחילת 2009 ושורה של פרויקטים נוספים להרחבה, בינוי ושדרוג של תשתיות הנמלים ופיתוח שטחי עורף לוגיסטי מודרני.
 
שלמה ברימן, מנכ"ל החברה אמר כי המינהלת הייעודית תעסוק בהיערכות ההנדסית משלב התכנון ועד לסיום הקמת המסופים העתידיים. המנהלת תאויש בעובדי החברה ובעובדים חדשים - מהנדסי ביצוע, מתחום ההנדסה הימית והאזרחית, ובעלי התמחות בתחום מכרזי בינוי, התקשרויות ובקרה התקציבית. ברימן ציין עוד כי בתוך כחודשיים יושלם המכרז הבינלאומי לבחירת חברות התכנון של  המסופים החדשים. במקביל, ובמסגרת ההיערכות המוקדמת, יוצאת החברה בימים אלה במכרזים להכשרת שטחים עורפיים לאגירת אבן עבור הארכת שוברי הגלים בנמלי חיפה ואשדוד שתתבצע במסגרת הקמת המסופים העתידיים.
 
כאמור, בראש מנהלת המסופים העתידיים יעמוד זאב הוך, שמילא תפקידי מפתח בתחום פיתוח הנמלים, בהם : ראש אגף בינוי ברשות הנמלים והרכבות, מהנדס הביצוע במנהלת פיתוח הנמלים ברשות הנמלים שהופקדה על התכנון וההקמה של  מסוף "איתן" (פרויקט היובל) בנמל אשדוד, ותכנון מסוף "הכרמל" בנמל חיפה. כיום אחראי זאב הוך על הקמת פרויקט התשתית הגדול - מסוף "הכרמל" בנמל חיפה אשר יושלם בתחילת 2009 ועל הפרויקט להרחבת מסוף המכולות המזרחי בנמל חיפה.
 
לעו"ד יואב צוקרמן, שנבחר לתפקיד סמנכ"ל פיתוח, ניסיון רב בקידום תהליכים ושינויים מבניים בתחום הנמלים והוא נמנה על הנהלת חברת נמלי ישראל מיום הקמתה. כיועץ בכיר למנכ"ל החברה, שלמה ברימן, הוא מוביל ושותף בשורה של פרויקטים, בהם: גיבוש החלטת הממשלה בדבר שלב הפיתוח הבא בנמלי ישראל, הכנת תוכנית אסטרטגית לחברה, יישום מודל ה-Landlord בנמלי ישראל ועוד.
 
טרם הקמתה של חברת נמלי ישראל שימש עו"ד צוקרמן כמזכיר הנהלת רשות הנמלים, מאז שנת 2002, וריכז את עבודת מטה הרשות שהובילה לרפורמה בנמלי ישראל.  ביולי 2004 הוא זכה במלגת קרן "וקסנר" המטפחת מצוינות בשירות הציבורי ויצא ללימודי תואר שני באוניברסיטת הרווארד בארה"ב. בתפקידיו הקודמים כיהן כיועץ שר התחבורה לענייני תאגידים, שם קידם תהליכי הפרטה של חברות ממשלתיות כגון צים ואל-על. לעו"ד צוקרמן תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במנהל ציבורי מבית הספר לממשל ע"ש קנדי של אוניברסיטת הרווארד.