יו"ר התעשייה הקיבוצית לעובדי הנמלים: הפסיקו העיצומים לאלתר

יונתן מלמד טוען כי העיצומים בנמלים מטילים למעשה מצור ימי על מדינת ישראל. מלמד: "צריך לזכור שמפעלי התעשייה הם אלו שמספקים את הפרנסה לעובדי הנמלים"


00:00 ,01.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יונתן מלמד טוען כי העיצומים בנמלים מטילים למעשה מצור ימי על מדינת ישראל. מלמד: "צריך לזכור שמפעלי התעשייה הם אלו שמספקים את הפרנסה לעובדי הנמלים"
 
יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, אמר היום כי העיצומים בנמלים מטילים למעשה מצור ימי על מדינת ישראל. לטענתו, הדבר מביא את התעשיינים לשאלה למי הם יוכלו להתקשר בשעה 3:00 בלילה שיסייע להם – לשאול מופז, שר התחבורה, או לציפי ליבני, שרת החוץ. 
 
לדבריו, על קברניטי המדינה להפסיק עם ההצהרות ולהוכיח את עצמם במעשים, "במיוחד בנושא מעין זה שהוא פנימי ישראלי ובו אנו ממיטים על עצמנו אסון כלכלי בלי קשר לשום גורם חיצוני".
 
לדברי מלמד, היצואנים נמצאים גם כך במצב של הישרדות תקופה ארוכה בשל ההתחזקות הבלתי סבירה של השקל. ממשלת ישראל לא סייעה לתעשיינים במאום. "המינימום שאנו דורשים הוא לא לשים לנו מקלות בגלגלים ולאפשר למי שמנסה לקיים את עצמו ואת עובדיו לעשות זאת. הנזקים הנגרמים לתעשייה הקיבוצית ולתעשייה בכלל עולים עשרת מונים על 'הפיצוי' של שלושים מיליון שקל שהאוצר זרק כעצם ליצואנים כפיצוי על שחיקת הדולר", ציין יו"ר  איגוד התעשייה הקיבוצית.
 
יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית קרא לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את העיצומים ולמצוא דרכים אחרות לנהל את מאבקם שלא על חשבון התעשיינים. "צריך לזכור שמפעלי התעשייה הם אלו שמספקים את הפרנסה לעובדי הנמלים ולעשרות אלפי המועסקים בהם. פגיעה הרסנית בצורה כזו במפעלים משולה לכריתת הענף עליו יושבים כולנו".
 
במקביל קרא יו"ר האיגוד לשרי התחבורה, האוצר, ולראש הממשלה להיכנס מיד לשיחות עם עובדי הנמלים, וזאת על מנת לפתור את הבעיה שנוצרה עם ההחלטה על חוק ההסדרים.