יו"ר הירוקים לעובדי נמל חיפה: ניתן לשתף פעולה לטובת פיתוח העיר וסיכול ההפרטה

מציין כי פתיחת הרציף המערבי לשימוש עירוני תאפשר לעובדים להקים חברת בת שתהווה מקור לתעסוקה והכנסות. תורג'מן בתגובה: צריך לעצור את תוכנית התמ"א


00:00 ,27.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מציין כי פתיחת הרציף המערבי לשימוש עירוני תאפשר לעובדים להקים חברת בת שתהווה מקור לתעסוקה והכנסות. תורג'מן בתגובה: צריך לעצור את תוכנית התמ"א
 
יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העירייה, שמואל גלבהרט, שלח היום מכתב פתוח ליו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, בנושא זכויות עובדי נמל חיפה.
 
גלבהרט כותב לתורג'מן בהמשך לדבריו שפורסמו באתר PORT2PORT בשבוע שעבר כי: "אין מחלוקת בינינו, איננו מציעים לפגוע כהוא זה בזכויות העובדים, ואנו מתנגדים כמוכם להפרטת הנמל". גלבהרט מציין כי שיתוף הפעולה בין מפלגת הירוקים לבין עובדי חברת נמל חיפה יאפשר את פיתוח הנמל, את פיתוח העיר חיפה ואף יאפשר את סיכול הפרטת חברת נמל חיפה.
 
לדבריו, אימוץ גישה פתוחה יותר לעיר יאפשר לחיפה ליהנות משני העולמות: גם שינוע מטענים וטיפול בנוסעים, וגם פעילות עתירת תעסוקה והכנסות מתיירות ותרבות פנאי.
 
גלבהרט מבקש להבהיר במכתבו לתורג'מן כי "כמי שהוביל ראשון את המהלך לפתיחת הנמל המערבי אל העיר, אבקש להבהיר: הצעתי נוגעת לייעוד השטח בלבד, ולא לזכויות הקניין עליו". לדבריו, עיקר ייעודו של הנמל הוא, כמובן, טיפול במטענים ובנוסעים - כן ירבו.
 
לטענת גלבהרט, המהלך של פתיחת חלק מהנמל לשימוש עירוני לא יבוא על חשבון חברת הנמל ועובדיה, אלא להפך - יעמיד לרשות העובדים מקור נוסף בלתי נדלה של תעסוקה והכנסות. לדבריו, העובדים יוכלו להקים חברה-בת שתתמקד בתחום זה, ועובדי הנמל יהיו הנשכרים הראשונים מכך, ועמם העיר על כל תושביה, תייריה, ובעיקר צעיריה, שיזכו הן למתחם בילויים והן להיצע תעסוקתי.
 
גלבהרט כותב ליו"ר עובדי נמל חיפה כי "הנמל המערבי איבד זה מכבר את יעילותו התפעולית" שכן מימיו רדודים, שטחו צר, וקשיי תמרון של אניות גדולות מודרניות במעגנה הקטנה וממגורת דגון המיושנת מכבידים יותר ויותר על תפעולו, זאת בהשוואה לרציפים הרחבים באזור המזרחי, הפתוח לשער החדש של הנמל ולרשת המסילות והדרכים המשרתת אותו.
 
לעומת זאת, מציין גלבהרט, עבור העיר חיפה שטח זה הוא זו מבחינת "הארץ המובטחת" תרתי-משמע. לדבריו, לעיר חיפה "אין תקומה" ללא פירוק חומת הנמל ופתיחתו לעיר. "עובדי הנמל בראשותך, רובם לבטח תושבי חיפה וחפצים כמונו בצמיחתה ובהתפתחותה. גם אנו, תושבי חיפה, רוצים לראותו מתפתח ומתחדש".
 
מאיר תורג'מן ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT בתגובה למכתבו של גלבהרט כי "אני שמח שמישהו בעיריית חיפה הרים את הכפפה ומגלה אמפתיה לעובדי נמל חיפה. אני מאוד מקווה שמישהו בעירייה יעשה עם זה משהו – דבר ראשון צריך לעצור את נושא התמ"א ולקרוא לראש העיר לשבת למשא ומתן עם ועדי העובדים".
 
תורג'מן הוסיף כי הוא שמח לשמוע כי גלבהרט מתנגד להפרטת חברת הנמל אך ציין בתגובה לדברים על הרציף המערבי כי שליש מסך המטענים שעברו בנמל בשנה שעברה עברו דרך הרציף המערבי וכי הרציף מהווה מקום עגינה יחיד עבור אוניות הגלנוע (ro-ro) שמגיעות לנמל וכן אלטרנטיבה בימי החורף בהם המים סוערים.