י.ב.מ זכתה במכרז ליישום מערכת פיננסית ולוגיסטית כלל עולמית עבור "צים"

הפרוייקט יבוצע בפריסה כלל-עולמית, ובלמעלה מ- 110 סוכנויות “צים”. בשלב הראשון יבוצע היישום במטה החברה בישראל ובסוכנות דיזנגוף. לאחר מכן, תורחב הפריסה ל- 30 סוכנויות הנמצאות בבעלות מלאה או


00:00 ,04.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
י.ב.מ תקים עבור “צים” מערכת SAP כלל-עולמית בהיקף של 12 מליון ₪

חטיבת שירותי הייעוץ העסקי (או בקיצור BCS) של IBM Global Services זכתה במכרז ליישום מערכת פיננסית ולוגיסטית של SAP בחברת הספנות “צים”. היקף השלב הנוכחי של הפרוייקט מוערך בכ- 12 מיליון ₪.

הפרוייקט יבוצע בפריסה כלל-עולמית, ובלמעלה מ- 110 סוכנויות “צים”. בשלב הראשון יבוצע היישום במטה החברה בישראל ובסוכנות דיזנגוף, המרכזת את עסקיה בארץ. לאחר מכן, תורחב הפריסה ל- 30 סוכנויות הנמצאות בבעלות מלאה או משותפת של “צים”, ולכ- 80 סוכנויות נוספות שבהן ייפרש המערך הלוגיסטי. עם השלמת הפרוייקט, הוא ישרת כ- 900 עובדים של החברה וסוכניה.

דובר “צים” מציין שזהו הפרוייקט הגדול מסוגו שבוצע אי-פעם בחברה ישראלית בעלת פריסה גלובאלית.

י.ב.מ תטפל ביישום, בהדרכה ובהטמעה בכל המדינות בהן פועלת חברת “צים”, והפרוייקט יבוצע בשיתוף עובדי י.ב.מ בסניפי החברה השונים במדינות בהן פועלת “צים” בכל העולם ובשיתוף נציגי המשתמשים בארץ ובעולם וכן אנשי מערכות המידע של “צים” . בי.ב.מ מעריכים כי עשרות רבות של עובדי שתי החברות יהיו מעורבים בפרוייקט, במדינות השונות בהן יתבצע.

רפי דניאלי, סמנכ"ל הכספים של “צים” , מסר כי "הבחירה בי.ב.מ נקבעה על בסיס יכולותיה כחברה גלובלית המסוגלת לתמוך בשלוחות “צים” בכל מקום בעולם – והניסיון המצטבר של המומחים הישראליים המועסקים בארץ ב- IBM Global Services, ביישום פרוייקטים בסביבת SAP. “צים” חותרת לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר, על מנת לבנות מערכת קשרים עסקיים ארוכת טווח ולבסס את מעמדה כמובילה כלל-עולמית בתחומי הספנות והלוגיסטיקה. המערכת החדשה תספק תשתית לצמיחה העתידית של החברה. השילוב בין המומחיות המקומית והפריסה הכלל עולמית של י.ב.מ מבטיח ל”צים” יישום מהיר ומיצוי מואץ של הפוטנציאל העסקי הגלום בהפעלת מערכת SAP", הוסיף רפי דניאלי.

תהליך ההקמה, היישום הפריסה והכשרת המשתמשים במערכת צפוי להימשך כ- 25 חודשים. הזכייה בפרוייקט היישום הנה נדבך נוסף לפרוייקט יעוץ אסטרטגי-פיננסי שנעשה עבור “צים”, על ידי חטיבת הייעוץ של פרייס-ווטרהאוס-קופרס, לפני שזו נרכשה על ידי י.ב.מ ושולבה במסגרת חטיבת שירותי הייעוץ העסקי – BCS של י.ב.מ.

חברת “צים” היא אחת מחברות ההובלה במכולות הגדולות בעולם, ומציעה שירותי תובלה ימית ברוב נתיבי הסחר העולמי המרכזיים. מטה החברה, בחיפה, מפעיל מערכת משולבת של תובלה ימית, יבשתית ואווירית, המאפשרים ל”צים” לתת שירות "מדלת לדלת" לכל יעד בעולם.