טרגדיה בנמל אשדוד - רפאל איתן טבע הבוקר למוות

דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים ועמוס רון, מנכ"ל הרשות אמרו היום עם היוודע מותו של רפאל איתן כי מדינת ישראל איבדה היום אדם רב פעלים שתרם רבות לבטחונה וכואב שהלך מעימנו בנסיבות טרגיות אלה


00:00 ,23.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רפאל (רפול) איתן, הרמטכ"ל ה- 11 של צה"ל ושר לשעבר בממשלת ישראל, טבע הבוקר בנמל אשדוד. רפול הגיע הבוקר קצת אחרי השעה 06:00, לשובר הגלים החדש בנמל היובל וככל הנראה מעד ונפל לתוך המים הסוערים. עם היוודע העלמותו של רפול בים, הוזעקו צוותי הצלה של המשטרה וחיל האוויר וצוללנים של חיל הים בנסיון לאתרו למשותו מהמים.

דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים ועמוס רון, מנכ"ל הרשות אמרו היום עם היוודע מותו של רפאל איתן כי מדינת ישראל איבדה היום אדם רב פעלים שתרם רבות לבטחונה וכואב שהלך מעימנו בנסיבות טרגיות אלה.

הבוקר, בשעה 07:15, התקבלה הודעה במוקד הביטחון הנמלי, מחברת "אשטרום דרגדוס" על ניתוק הקשר עם מרכז העבודה מטעמה להקמת שובר הגלים –רפאל איתן. זאת לאחר שעובדי "אשטרום דרגדוס", אשר הגיעו לשובר הגלים, מצאו את רכבו של רפאל איתן, מבלי שהצליחו לאתר אותו בסמוך. עם קבלת ההודעה הופעל נוהל חרום בו הוקפצו אנשי חיל הים ,המשטרה וכוחות ההצלה. סירות של מחלקת ים יחד עם סירות משטרה ומסוקים ערכו סריקות נרחבות והאירוע כולו הועבר לאחריות המשטרה.

למעלה משעה לאחר מכן אותרה גופתו של רפול והיא נמשתה מן המים. לאחר קרוב לשעה של נסיונות הצלה נקבע מותו של רפאל איתן.

רפול שימש בשלושת השנים האחרונות כמרכז העבודה להארכת שובר הגלים בפרויקט נמל היובל, מטעם שותפות אשטרום-דרגדוס, האחראית על ביצוע עבודות הבניה והתשתית בנמל היובל, שכללו הארכת שובר הגלים וייבוש שטחי הים. רפול אף שימש כאיש הקשר בין החברה לרשות הנמלים.

מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון, בהתייעצות עם שר התחבורה מר מאיר שיטרית, מינה וועדה לבדיקת נסיבות המקרה.

שאול רותם, מנהל נמל אשדוד, אמר: "מדינת ישראל איבדה איש יקר ורב פעלים.אני מוסר תנחומינו העמוקים למשפחה".

רפול כיהן כרמטכ"ל ה- 11 של צה"ל בין השנים 1978 ו- 1983. הוא שירת בפלמ"ח ובצה"ל במשך 37 שנים. הוא כיהן כשר החקלאות בכנסת ה- 12, וכסגן רוה"מ, שר החקלאות והשר לאיכות הסביבה בכנסת ה- 14, מטעם סיעתו צומת. בן 75 היה במותו.