טענה בפני בית המשפט הבריטי: נמל מיאמי יאבד עובדים אם חברת DP World תשתלט על חברת P&O Ports

את הטענות בבית המשפט הבריטי הגישה חברת Eller &Co, שותפתה של P&O Ports בטרמינל מכולות בנמל מיאמי. טוענת כי הפסדיה יגיעו ל-65 מיליון ליש"ט


00:00 ,01.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

את הטענות בבית המשפט הבריטי הגישה חברת Eller &Co, שותפתה של P&O Ports בטרמינל מכולות בנמל מיאמי. טוענת כי הפסדיה יגיעו ל-65 מיליון ליש"ט
 
למעלה מ-1,500 אנשים העובדים בנמל מיאמי בפלורידה יאבדו את עבודתם אם חברת DP World תצליח בניסיון ההשתלטות שלה על חברת P&O Ports בסכום של 3.9 מיליארד ליש"ט (6.8 מיליארד דולר) - כך נאמר לבית המשפט הגבוה לצדק ב27 בפברואר עפ"י ידיעה שפורסמה ב"פייננשל טיימס".
 
עורכי דין של חברת Eller & Co, אשר שותפה בבעלות על טרמינל מכולות במיאמי ביחד עם חברת P&O Ports, טענו בבית המשפט כי החברה עומדת בפני הפסד כלכלי אם העסקה תצא לפועל. החברה, שגם מספקת שירותי Stevedoring בנמל מיאמי, הודיעה  כי ההפסד בעסקים יוכל להגיע לסכום של 65 מיליון ליש"ט.
 
הידיעה ציינה כי בית המשפט ישמע שתי התנגדויות נוספות לעסקה, אחת מהן מפי בעלי מניות.
 
למרות ההתפתחויות האחרונות בנוגע לעסקה השנויה במחלוקת, דווח כי גם DP World ו-P&O Ports סמוכות ובטוחות כי העסקה, שאושרה על ידי בעלי המניות של P&O ב-13 בפברואר, תצא אל הפועל.
 
השימוע בבית המשפט הבריטי התקיים יום לאחר שהבית הלבן הסכים להצעה מחברת DP World לפיה החברה תגיש דו"ח שני ומפורט בהרבה בנוגע להצעת ההשתלטות שלה על חברת P&O Ports.
 
דיווחים בתקשורת אמרו כי משרד האוצר יתחיל בבדיקה מיידית של הדו"ח השני, ברגע שהחברה תגיש לשם כך בקשה רשמית.
 
על פי הדיווחים, חברת DP World הגישה מסמך בן שישה עמודים לבית הלבן ובה בקשה לחקירה בת 45 יום שתכריע בקשר לבקשתה לנהל נמלי שילוח בניו יורק, ניו ג'רזי, בולטימור, ניו אורלינס, מיאמי ופילדלפיה.
 
מנהל התפעול הכללי של חברת DP World, אדוארד בילקי, אמר: "אנו מקווים כי הסכמתנו לבדיקה מדוקדקת מרצון ידגים את ההתחייבות שלנו למערכת יחסים ארוכת טווח עם ארצות הברית".
 
למרות זאת, הידיעה ציינה כי "במסמכים שנשלחו לבית הלבן, נאמר על ידי החברה כי היא תנהל על פי מסקנות הבדיקה המחודשת אך היא שומרת לעצמה את הזכות לתבוע אם התוצאות תהיינה שונות מאשר זו של הבדיקה הראשונה" החברה מוסיפה וכותבת כי "הממשל יוכל לדרוש אמצעים בטחוניים נוספים מלבד אלו שכבר סוכמו במשא ומתן הקודם".