טירה לעובדי נמל אשדוד: אם לא תחזרו לאלתר לעבודה מלאה אמליץ לאוצר להפעיל צעדים מתוך תוכנית המגירה שלו

"אם לא תחזרו לאלתר לעבודה מלאה ובקצב מואץ, מה שיאפשר הדבקת הפיגורים העצומים שנגרמו, זאת כדי לשקם את סחר החוץ של ישראל, אמליץ למשרד האוצר להפעיל צעדים מתוך תוכנית המגירה שלו בנמל אשדוד". כך מזהיר עודד טירה


00:00 ,09.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בין הצעדים הכלולים בתוכנית: השבתת מגן; הפעלת נמל אשדוד ע"י חברת הצ'ינסון; הוצאת מכרז להפעלת נמל היובל ועוד

"אם לא תחזרו לאלתר לעבודה מלאה ובקצב מואץ, מה שיאפשר הדבקת הפיגורים העצומים שנגרמו, זאת כדי לשקם את סחר החוץ של ישראל, אמליץ למשרד האוצר להפעיל צעדים מתוך תוכנית המגירה שלו בנמל אשדוד". כך מזהיר עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים את עובדי נמל אשדוד, הממשיכים לנקוט עיצומים ומסרבים לחזור לעבודה תקינה ומלאה בנמל. זאת למרות צו בית הדין לעבודה וחתימה על הסכם לסיום הסכסוך בין האוצר וההסתדרות, בהסכמתם המלאה של ועדי העובדים בנמלים כולל ועד עובדי נמל אשדוד.

נשיא התאחדות התעשיינים מציין, כי בנמל אשדוד ומחוצה לו עוגנות כיום 35 אוניות, (מתוכן 17 בתוך הנמל) ותוך 48 שעות, צפויות להגיע לנמל אשדוד 12 אוניות נוספות. כ-4,000 מכולות תקועות בשערי הנמל ועל גבי האוניות.

טירה מציין, כי תוכנית המגירה של משרד האוצר כוללת בין השאר את הצעדים הבאים:

- ביצוע צעדים משפטיים נגד בודדים וקבוצות עובדים בנמל אשדוד המסיתים ומשבשים את העבודה בנמל.

- השבתת מגן.

- הפעלת נמל אשדוד ע"י "חברת הצ'ינסון" תוך מספר ימים. ע"מ לאפשר זאת, יהיה צורך להכניס לנמל אשדוד יחידות משטרה ומשמר הגבול ובעזרתם לסלק את העובדים מהנמל. סילוק העובדים יאפשר הפעלת הנמל ע"י צוותים חילופיים.

- הפעלת רכבת אווירית מישראל ללרנקה ומשם בדרך הים, (דרך נמל לימסול הסמוך), לרחבי העולם באוניות. לצורך זה ישנה תוכנית באוצר לשכור מטוסי ענק (גלקסי, אנטונוב וג'מבו) שיפעילו את הרכבת האווירית. כל מטוס נושא מספר קונטיינרים.

- הוצאת מכרז על הפעלת נמל היובל.


טירה קורא לכל מי שיש לו השפעה על עובדי נמל אשדוד, שינהג באחריות ויפעילה לאלתר. זאת על מנת שיחזרו לעבודה עוד היום ושתיפסק שם "הבחישה הפוליטית".