טירה ולין קוראים לנשיא ביה"ד לעבודה לשוב בהקדם לארץ בעקבות נזקי השביתה בנמלים

התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר פנו לבית הדין לעבודה להקדים את ישיבת הדיווח על התפתחות המשא ומתן, זאת בשל הנזקים החמורים בהרבה מזה שבית הדין יכול היה לחזות; אוניות הפסיקו לפקוד את נמלי ישראל והן פורקות בנמלים אחרים


00:00 ,20.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר פנו לבית הדין לעבודה להקדים את ישיבת הדיווח על התפתחות המשא ומתן, זאת בשל הנזקים החמורים בהרבה מזה שבית הדין יכול היה לחזות; אוניות הפסיקו לפקוד את נמלי ישראל והן פורקות בנמלים אחרים.

נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, ונשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין קוראים לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר (בתמונה משמאל), לשוב לארץ בהקדם, עקב ההתפתחויות החמורות ביותר שקורות למשק הישראלי, בגין השביתה בנמלים.

התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר פנו היום (19/7) לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להקדים את ישיבת הדיווח על התקדמות המשא ומתן בנושא הפרטת הנמלים, בפני נשיא בית הדין לעבודה. ישיבה, אשר על פי החלטת ביה"ד הארצי מיום ה-14 ביולי, אמורה להתקיים בפני אב בית הדין ביום ה-26 לחודש זה. זאת מאחר והנזק שנגרם בגין השביתה בנמלים חמור בהרבה מזה שבית הדין יכול היה לטענתנו לחזות, בעת שנתן את פסיקתו האחרונה.

כזכור, פסק בית הדין שעובדי הנמלים יעבדו בתפוקה של 25%, אך בגין ההתפתחויות הנזקים חמורים הרבה יותר. זאת מאחר וחברות ספנות הסיטו את האוניות המיועדות להגיע לנמלי ישראל, ממסלולן לנמלים אחרים באזור, שם פורקות האוניות את הסחורות ובכך גורמים לנזק שיתמשך עוד זמן רב לאחר תום השביתה. במילים אחרות, טוענים התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר, סביר להניח שהנזק שבית הדין לעבודה היה מוכן שהמשק ישא בעת פסיקתו כבר נגרם במלואו ואולי כבר יותר ממנו.