חרמש במכתב פרידה: "תודה מיוחדת לאלה שלא הפריעו"

במכתב ללקוחות שהוציא יו"ר חברת נמל חיפה לאחר התפטרותו מציין חרמש את יישומה של תוכנית השקעות בהיקף 1.6 מיליארד שקל וטוען כי חברת הנמל ענתה בהצלחה על הגידול הניכר בסחר החוץ


00:00 ,14.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב ללקוחות שהוציא יו"ר חברת נמל חיפה לאחר התפטרותו מציין חרמש את יישומה של תוכנית השקעות בהיקף 1.6 מיליארד שקל וטוען כי חברת הנמל ענתה בהצלחה על הגידול הניכר בסחר החוץ
 
דוד חרמש, אשר התפטר בשבוע שעבר מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, כשבוע לפני סיום מועד הכהונה הרשמי – הוציא לאחר ההתפטרות מכתב ללקוחות הנמל בו הוא מציין כי במהלך כהונתו עבר על נמל חיפה "שינוי מהותי מגוף ביצוע תפעולי ברשות הנמלים לחברה עצמאית".
 
חרמש כותב כי "השנה הראשונה לקיומה של החברה אופיינה ביצירת מבנה ארגוני חדש המתאים לחברה עסקית בשוק תחרותי, איוש שדרה ניהולית בכירה והקמת מכלול המרכיבים הנדרשים לקיומה של חברה עצמאית. מרכיב מרכזי וחיוני היווה הכנתה של תוכנית אסטרטגית ארוכת שנים לפעילות המסחרית והתפעולית, שבצידה תוכנית השקעות".
 
חרמש מציין במכתבו כי "השינוי רק החל וטרם הושלם", אולם הוא משוכנע כי הבאים אחריו ימצאו תשתית נאותה שתסייע לעלות מדרגה נוספת.
 
"לאחר שנים ארוכות (מדי) של חוסר פיתוח תשתיות בנמל, נערכת חברת נמל חיפה לקראת פתיחתו של רציף הכרמל אשר יגדיל את אמצעי הייצור של החברה בצורה משמעותית ויאפשר לה לשפר את השירות הניתן ללקוחותיה ולהגדיל את היקף פעילותה. במסגרת זו מיושמת תוכנית השקעות שהיקפה כ-1.6 מיליארד שקל. עיקרה רכש ציוד חדשני ומתקדם לתפעול רציף הכרמל, חידוש והגדלת הציוד התפעולי, הכנסת מערכות מחשוב מתקדמות, וכל זאת על מנת לשפר את תפוקותיה התפעוליות. האם נעשה די? לא. האם ניתן לעשות יותר? כן. חרף המחסור באמצעי יצור ועל אף היעדר שיתוף הפעולה הנדרש מצד חלק מהגורמים הרלוונטיים עשתה החברה כמיטב יכולה לתת למענה לגידול הניכר בסחר החוץ הישראלי ולעניות דעתי בהצלחה לא מבוטלת.
 
"האתגרים הכלכליים בפניהם ניצבת היום מדינת ישראל מגבירים ומדגישים את הצורך בקיומו של נמל בינלאומי מודרני במדינה. נמל שכזה הינו מנוף משמעותי לקידום הכלכלה הלאומית בכללותה. בלא השלמת פיתוח עורף הנמל במקביל לפיתוח רציף הכרמל, יישאר הנמל המרכזי של ישראל "נמל נכה". הפתרונות קיימים, אך הסמכות לממשם אינה, לצערי, בידי החברה ועל כן הם מתעכבים ומעוכבים שנים ארוכות בנבכי הבירוקרטיה והפוליטיקה. אני מנצל הזדמנות זו על מנת לפנות לכל הגורמים ובעיקר למשרדי האוצר והתחבורה, אנא קדמו עכשיו ומיד את פיתוח עורף הנמל "כי בנפשנו הוא".
 
חרמש כתב במכתבו ללקוחות כי "שנות כהונתי אלו מלמדות אותי כי עיקר כוחה של חברת נמל חיפה הינו בעובדיה ובהנהלתה, ואין לה לחברה אלא לסמוך על עצמה. אני מבקש בהזדמנות זאת להודות לעובדי החברה, להנהלתה כמו גם למרבית חברי בדירקטוריון, לקהל הלקוחות והמשתמשים, לגורמים הממלכתיים שסייעו ותודה מיוחדת לאלה שלא הפריעו".