חנ"י: נחתם חוזה לשילוב מערכת ה-TOS באשדוד בפרויקט השער החדש לנמל

החוזה, בשווי 1.3 מיליון דולר, נחתם עם חברת TSB הקוריאנית לשילוב המערכת הממוחשבת לניהול מסופי מכולות עם מערך המכשור שיופעל בשער החדש לנמל אשדוד הנמצא בשלבי הקמה


00:00 ,14.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החוזה, בשווי 1.3 מיליון דולר, נחתם עם חברת TSB הקוריאנית לשילוב המערכת הממוחשבת לניהול מסופי מכולות עם מערך המכשור שיופעל בשער החדש לנמל אשדוד הנמצא בשלבי הקמה
 
חברת נמלי ישראל חתמה על חוזה עם חברת TSB מדרום קוריאה, לשילוב המערכת הממוחשבת לניהול מסופי מכולות  (TOS) הפועלת בנמל אשדוד, עם מערך המכשור שיופעל בשער החדש לנמל אשדוד הנמצא בשלבי הקמה. היקף החוזה - 1.3 מיליון דולר.
 
חברת נמלי ישראל מקדמת את הקמתו של מתחם השער החדש לנמל אשדוד, פרויקט המבוצע בהשקעה כוללת הנאמדת בלמעלה מ-90 מיליון שקל ונמצא בשלבי הקמה מתקדמים. מערכת ה-TOS לניהול מסופי מכולות שפותחה על ידי TSB, פועלת זה שנתיים במסוף המכולות "איתן" ומוטמעת בימים אלה ברציפי המכולות הנוספים בנמל אשדוד. המערכת תקושר עם כל מערך המכשור במתחם השער החדש, המשלב מערכות טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו זיהוי אוטומטי של המובילים, הנהג והמכולה וכן מתקנים מתקדמים לבידוק בטחוני, שיקוף ואיתור חומרים רדיואקטיביים. פרויקט מכשור השער החדש מתבצע על ידי חברת אפקון בעלות של כ-3 מיליון דולר.
 
אמירעם היידקר, מנהל אגף מערכות המידע בחברת נמלי ישראל, ציין כי פרויקט השער החדש לנמל אשדוד הנו מתחם  מודרני מתקדם שישלב מערכות טכנולוגיות מתקדמות והוא נועד להניע במהירות את מערך ההובלה היבשתית בשערי הנמל תוך קיצור שהיית המובילים בנמל. "שילוב מערכת ה-TOS עם כל מערך השער החדש ועם מערך תהליכי הסחר הקהילתיים הממוחשבים (תס"ק ים) הוא מרכיב חיוני בפרויקט", אמר.
 
מתחם השער החדש נבנה בהתאמה למודל הקיים בנמלי החוף המערבי בארה"ב ומתפרש על שטח של כ-150 דונם. במתחם 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה והוא יכלול מבנה מרכזי ובו מרכז שליטה ובקרה. עבודות התשתית במתחם הושלמו ובימים אלה החלה בנייתו של מבנה השער בהשקעה של כ-47 מיליון שקל, בביצוע חברת מנרב הנדסה ובניין.