חנ"י: מסתיים שלב העבודות הימיות בפרויקט הכרמל

חברת נמלי ישראל מדווחת כי הפרויקט, המתבצע בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד שקל, מתקדם כמתוכנן ועומד בלוחות הזמנים שנקבעו. החל שלב ביצוע המשטחים העליונים של המסוף


00:00 ,23.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל מדווחת כי הפרויקט, המתבצע בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד שקל, מתקדם כמתוכנן ועומד בלוחות הזמנים שנקבעו. החל שלב ביצוע המשטחים העליונים של המסוף

פרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה מתקדם - חברת נמלי ישראל הודיעה כי במהלך החודש הקרוב יסתיים שלב מרכזי בפרויקט - שלב עבודות הימיות להקמת המסוף, במסגרתן יובש שטח ים המשתרע על פני 250 דונם. מהחברה נמסר כי בהתאם לתכנון, החל  בימים האחרונים השלב הבא בפרויקט: ביצוע המשטחים העליונים של המסוף והכשרתם לשטחי תפעול ואחסנה. 
 
שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי הפרויקט המתבצע בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד שקל, מתקדם כמתוכנן ועומד בלוחות הזמנים שנקבעו. לדבריו, כבר במרץ 2008 תוכל החברה להעמיד לרשות חברת נמל חיפה קטע רציף באורך של 250 מטר בעל שטח עורפי של כ-77 דונם כשטח התארגנות להרכבת העגורנים המיועדים למסוף.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי במסגרת השלב הראשון בפרויקט הוחדרו 20 אלף טון שיגומי פלדה לקרקעית הים ליצירת מתחם המסוף, אשר יובש באמצעות מילוי של 3 מיליון מ"ק חול. בנוסף בוצעו עבודות הידוק קרקע ויציקה של כ-1,000 כלונסאות בטון לצורך נשיאת קורות העגורנים שיפעלו במסוף.

השלב הבא, שמתחיל כאמור כעת, כולל ביצוע מצעים, מיסעות, אספלטים והקמת תחנות השנאה (טרנספורמציה), במקביל לביצוע תשתיות ניקוז, מים, חשמל ותקשורת. עבודות התשתית הימיות והיבשתיות מתבצעות על ידי חברת א.ארנסון בהיקף כספי של כחצי מיליארד שקל.
 
פרויקט נמל הכרמל שלב א' הינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במשק המתבצע על ידי חברת נמלי ישראל ומתוכנן להסתיים בתחילת שנת 2009. הפרויקט נועד להרחיב את התשתיות בנמל חיפה ולאפשר הגדלת קיבולת חברת נמל חיפה בכ-450 אלף מכולות בשנה, לתועלת כלכלת ישראל והעוסקים בסחר החוץ.

במסגרת הפרויקט הולך ומוקם מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר וכן רציף מטען משני באורך של 250 מטר. המסוף החדש יצויד בעגורנים מתקדמים לפריקה, טעינה ואחסנה של מכולות, שיירכשו על ידי  חברת נמל חיפה. כן מוקמים שטחי תפעול ואחסון נרחבים. במסגרת הפרויקט מתוכננת הקמתו של מתחם שער כניסה ויציאה מודרני המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול מסופי מכולות  (TOS) תשולב ברציפי הכרמל.