חנ"י יוצאת במכרז נוסף לטובת פרויקט השער החדש לנמל אשדוד

חברת נמלי ישראל תקים במתחם מבנה משרדים ומרכז שליטה המשתרע על 3,400 מ"ר. מתחם השער המודרני מתפרס על שטח של כ-150 דונם, וכולל 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה


00:00 ,06.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל תקים במתחם מבנה משרדים ומרכז שליטה המשתרע על 3,400 מ"ר. מתחם השער המודרני מתפרס על שטח של כ-150 דונם, וכולל 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה
 
הפרויקט להקמת מתחם השער החדש לנמל אשדוד מתקדם שלב נוסף. חברת נמלי ישראל יצאה בסוף השבוע למכרז להקמת מכלול המבנים במתחם השער המודרני שבמרכזם, המבנה ראשי, המשתרע על כ-3,400 מ"ר, המיועד למשרדים ולמרכז השליטה והבקרה של השער.
 
שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי פרויקט השער החדש שמקדמת חברת נמלי ישראל נועד להפוך את שערי הכניסה והיציאה של נמלי הים למתחם מודרני אשר יניע במהירות את מערך ההובלה היבשתית ויקצר את שהיית המובילים בנמל. "פרויקט מתחם השער החדש לנמל אשדוד מתבצע בהשקעה כוללת הנאמדת בלמעלה מ-90 מיליון ₪ ובשילוב עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות דוגמת ה-TOS הוא יהווה פלטפורמה נוספת לשיפור השירות ללקוחות הנמלים".
 
דן הלבר, סמנכ"ל הנדסה ופרויקטים, מסר כי מתחם השער החדש נבנה בהתאמה למודל הקיים בחוף המערבי בארה"ב והוא ישרת את מסוף "איתן" ואת מכלול רציפי הנמל. לדבריו, חברת נמלי ישראל השלימה את שלב עבודות התשתית, ובמסגרת מכרז זה יוקמו בנוסף למבנה המשרדים הראשי 44 מבנים יבילים מתועשים, 4,500 מ"ר סככות פלדה, מבנה נהגים, מבנה להולכי רגל, עבודות עפר ומצעים לאספלט סימון כבישים ועוד.
 
מתחם השער המודרני מתפרס על שטח של כ-150 דונם, וכולל 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה. בשער ישולבו מערכות טכנולוגיות שיאפשרו זיהוי אוטומטי של הנהג, המשאית והמכולה וכן מכשור מתקדם לבידוק בטחוני, שיקוף ואיתור חומרים רדיואקטיביים. במסגרת התשתיות שהוקמו נסלל כביש גישה חדש שיקושר לכביש 41, כביש הגישה הנוכחי לנמל אשדוד.