חנ"י: זוכה במכרז לפיתוח עורף נמל אשדוד

חברת רם הנדסה בע"מ נבחרה לפתח מערכת כבישים, גשר והנחת תשתיות בעורף הצפוני של הנמל. הפרויקט התאפשר הודות להסכם שנחתם בין חנ"י ועיריית אשדוד


00:00 ,10.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רם הנדסה בע"מ נבחרה לפתח מערכת כבישים, גשר והנחת תשתיות בעורף הצפוני של הנמל. הפרויקט התאפשר הודות להסכם שנחתם בין חנ"י ועיריית אשדוד
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי חברת רם הנדסה בע"מ זכתה במכרז לביצוע עבודות לפיתוח מערכת כבישים, הקמת גשר והנחת תשתיות בעורף הצפוני של נמל אשדוד. בפרויקט זה יושם דגש על פיתוח נופי חזותי ידידותי לסביבה.
 
מחנ"י נמסר כי המכרז נסב על פיתוח מערכת כבישים באורך כולל של כ-6 ק"מ הכוללת גם הנחת תשתיות במתחם ובניית גשר שתפקידו להפריד מפלסית בין הרכבת הצפויה לעבור במקום בעתיד לבין הכניסה למתחם מכביש 41.
 
פיתוח מערכת הכבישים תכלול פיתוח מערכת ניקוז, מערכת מים וביוב, ביצוע קירות תומכים, התקנת עמודי תאורה, תשתיות לספקי תקשורת, פיתוח וגינון. מערכת כבישים זו תתחבר למערכת הכבישים הראשית באזור ולכביש הכניסה העתידי מצפון המתחבר מכביש  4.
 
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי העבודות במכרז הינן חלק מתוכנית אב לפיתוח אזור תעשיה חדש בעורף הצפוני של נמל אשדוד. אזור אשר ישתרע על שטח של כ-800 דונם ובו יתפתח אזור תעסוקה נמלי חדיש בסטנדרט גבוה אשר יעניק שירות חשוב לנמל ולעיר. ברימן ציין כי מכרז זה הינו השלד לעבודות פיתוח נוספות בשטח העורף הצפוני של נמל אשדוד הצפויות בשנים הקרובות אשר נאמדות במעל ל-200 מיליון שקל.
 
פרויקט זה מתאפשר הודות להסכם שחתמו לאחרונה חברת נמלי ישראל ועיריית אשדוד לצורך פיתוח העורף הצפוני של נמל אשדוד המשתרע על שטח כולל של כ-1700 דונם. ההסכם לפיתוח העורף הצפוני לנמל מאפשר לחברת נמלי ישראל לממש את תוכניתה לפיתוח תשתיות לעורף נמל מודרני, הכולל מרכזי הפצה, לוגיסטיקה ותעשיות שונות התומכות בפעילות הנמלית ומהוות מנוף משמעותי לכלכלה העירונית והאזורית.
 
פיתוח העורף הצפוני של נמל אשדוד מתבסס על התוכנית המפורטת המאושרת לעורף נמל אשדוד, תוכנית שהוכנה וקודמה על ידי חברת נמלי ישראל האחראית על פיתוח נמלי הים. התוכנית כוללת פיתוח שטחים עורפיים במרחב הנמל המשרתים את הפעילות הנמלית בכלל זה השטח למתחם השער החדש לנמל אשדוד הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים. עם סיום העבודות צפוי שיפור משמעותי של המערך התחבורתי לנמל אשדוד וסביבתו.