חנ"י והטכניון ישקיעו 7 מיליון שקל במכון לחקר הנדסה ימית

חברת נמלי ישראל גיבשה עם הטכניון תוכנית חומש למען פיתוח ושכלול המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית שהינו בבעלות משותפת שווה של שני הגופים


00:00 ,14.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל גיבשה עם הטכניון תוכנית חומש למען פיתוח ושכלול המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית שהינו בבעלות משותפת שווה של שני הגופים
 
חברת נמלי ישראל פועלת לקידום המחקר והידע בתחום ההנדסה הימית בישראל. דירקטוריון החברה בראשות אלוף (מיל') יפתח רון-טל אישר בישיבתו האחרונה תוכנית חומש שגיבשה החברה יחד עם הטכניון, שנועדה לפתח ולשכלל את המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית שהינו בבעלות משותפת שווה של שני הגופים, ולהעמידו בקדמת המדע והטכנולוגיה בתחום ובשורה אחת עם מכוני המחקר המובילים בעולם בתחום ההנדסה הימית. חברת נמלי ישראל תשקיע כ-7 מיליון שקל ביישום התוכנית, הכוללת מימון מחקר תשתיתי ויישומי, הצטיידות באמצעי מחקר וציוד מתקדמים, פיתוח הון אנושי בתחום ההנדסה הימית בישראל ועוד. המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית עוסק בביצוע מחקרים שימושיים בכל תחומי ההנדסה הימית, בכלל זה - חופים ונמלים, מבנים ימיים ואוניות ומבצע מחקרים שונים עבור משרדי ממשלה, חברות תשתית לאומיות, רשויות מקומיות וגופים שונים בארץ.
 
יו"ר חברת נמלי ישראל אמר כי תכנון ופיתוח תשתיות נמליות עליהן נשענת כלכלת ישראל הינם התמחויות מקצועיות ייחודיות ויש חשיבות לאומית רבה  להבטיח כי התשתית המחקרית בישראל תיתן מענה לצורכי המשק ותהיה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, לאור הפיתוח המסיבי המתוכנן בנמלי הים של ישראל בעשורים הקרובים. שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י, הדגיש כי תוכנית החומש שמה דגש על הכשרת עתודה מקצועית - הפקולטה להנדסה אזרחית תרכיב ותקיים מסלולים מתאימים להכשרת מהנדסים ימיים עבור המכון, חברת נמלי ישראל והמשק. 
 
פרופ' משה אייזנברג, המשנה לנשיא הטכניון למחקר  ויו"ר המכון, ציין את חשיבות שיתוף הפעולה בין הטכניון לבין חברת נמלי ישראל. "המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית נשען על המצוינות האקדמית של הטכניון בהוראה ובמחקר ורותם אותה לצורכי המשק והכלכלה בתחום החשוב של פיתוח נמלי הים", אמר.
 
פרופסור ארנון בנטור, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, אמר כי פתיחת מסלולי התמחות למהנדסים וחוקרים בתחום ההנדסה הימית הוא צורך השעה ומשתלב היטב עם המהלכים של הפקולטה להכשיר כוח אדם אשר יתפוס תפקידי מנהיגות מקצועיים ומנהליים בבינוי תשתיות לאומיות בכלל ובנמלים בפרט. מסלולי לימוד אלה מיועדים לא רק לצרכים של הבינוי והפיתוח במדינה אלא גם לפעילות גלובלית בפרויקטים רב לאומיים אשר בהן פעילות היום חברות תכנון וביצוע ישראליות בכל רחבי העולם, ומקדמות בכך ענפי יצוא חדשים.