חנ"י ו-EDS ישראל: הושלם השלב המרכזי בפרויקט ERP בנמלי הים

שני הגופים הודיעו על השלמת השלב המרכזי בפרויקט רחב היקף לניהול ארגוני בנמלי הים המסחריים של ישראל. היקפו הכספי הכולל של הפרויקט כ-35 מיליון ש"ח


00:00 ,28.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שני הגופים הודיעו על השלמת השלב המרכזי בפרויקט רחב היקף לניהול ארגוני בנמלי הים המסחריים של ישראל. היקפו הכספי הכולל של הפרויקט כ-35 מיליון ש"ח
 
חברת נמלי ישראל וחברת EDS הודיעו על השלמת השלב המרכזי בפרויקט רחב היקף להפעלת מערכת ERP לניהול ארגוני בנמלי הים המסחריים של ישראל. זאת, עם הפעלת המערכת בחברות הנמל הגדולות אשדוד וחיפה ובחברת נמלי ישראל. הפרויקט צפוי להסתיים לקראת ינואר 2007 עם סיום יישום המערכת בחברת נמל אילת. ההיקף הכספי הכולל של הפרויקט עומד על כ-35 מיליון ₪.
 
מערכת ה-ERP מבוססת על חבילת SAP הגרמנית, מהמתקדמות מסוגה בעולם. הפעלת המערכת מאפשרת לחברות הנמל ולחברת נמלי ישראל, ניהול אינטגרטיבי של תהליכי הארגון בתחומי הפיננסים, ניהול התקציב, הבקרה תקציבית, ניהול לוגיסטי מלא, ניהול משאבי אנוש ותכנון וסימולציות שכר.
 
יישום המערכת מבוצע על ידי חברת נמלי ישראל, שיזמה ומנהלת את הפרויקט בשיתוף עם חברות הנמל וחברת EDS ישראל המתמחה ביישום פתרונות ארגוניים במערכות ERP מסוג SAP. חברת נס טכנולוגיות משמשת בפרוייקט זה כקבלן משנה של חברת EDS ישראל.
 
הפרוייקט הנו מן המורכבים בארץ בתחום ה-ERP. הוא מאופיין בתצורת יישום ייחודית בשל העובדה שבמהלך הפרוייקט בוצעה הרפורמה בנמלים – פירוק רשות הנמלים והקמת 4 חברות ממשלתיות עצמאיות.
 
אמירעם היידקר , ראש אגף המחשוב בחברת נמלי ישראל, המשמש כראש צוות הפרוייקט, מסר כי הפרויקט מבוצע במתודולוגיה ייחודית, במסגרתה נבנה יישום אחיד הנותן מענה לצרכים השונים שהועלו על ידי החברות השונות, תוך חיסכון כלכלי ניכר בהגדרת פתרון משותף והפצתו לכל אחד מהארגוניים בפרוייקט אחד, על פני פרוייקטים נפרדים בכל נמל.
 
צביקה וינגרט, מנהל הפרוייקט מטעם EDS: הפעלת הפרויקט בעיתוי הנוכחי היא מצוינת מבחינת הנמלים, היות והוא מקנה הזדמנות אמיתית לשדרוג יכולות התכנון והבקרה עם המעבר לניהול עצמאי בשוק שנפתח לתחרות בשנתיים האחרונות.