חנ"י: התקבל היתר בנייה להקמת מבנה השער לנמל אשדוד

הדבר מהווה התקדמות בפרויקט מתחם השער החדש. היקף ההשקעה הכוללת בפרויקט כ-90 מיליון ₪. על פי התכנונים יושלם הפרויקט במחצית השנייה של 2008


00:00 ,11.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הדבר מהווה התקדמות בפרויקט מתחם השער החדש. היקף ההשקעה הכוללת בפרויקט כ-90 מיליון ₪. על התכנונים צפוי יושלם הפרויקט במחצית השנייה של 2008
 
התקדמות בפרויקט מתחם השער החדש לנמל אשדוד. חברת נמלי ישראל (חנ"י) מסרה כי קיבלה היתר בנייה להקמת המבנים במתחם השער החדש, בכלל זה המבנה המרכזי הכולל מרכז שליטה ובקרה ומשרדים. שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי פרויקט התשתית להקמת מתחם השער החדש מתבצע בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-90 מיליון ש"ח ונועד להפוך את שער הכניסה והיציאה של נמל אשדוד לקומפלקס מודרני ומשוכלל. מתחם השער נבנה בהתאמה למודל קיים בחוף המערבי בארה"ב, וישרת הן את רציפי הנמל הקיים והן את מסוף "איתן" (היובל).
 
דני הלבר, סמנכ"ל הנדסה ופרויקטים, אמר כי מתחם השער החדש המצוי כעת בשלב הסופי של עבודות התשתית,  מתפרס על שטח של כ-150 דונם, ויכלול 14 נתיבי כניסה, 18 נתיבי יציאה, מבנה מרכזי ששטחו 3,250 מ"ר ומבנים נוספים. בשער ישולבו מערכות טכנולוגיות שיאפשרו זיהוי אוטומטי של הנהג, המשאית והמכולה וכן מכשור מתקדם לבידוק בטחוני, שיקוף ואיתור חומרים רדיואקטיביים. לדבריו, במסגרת הפרויקט הולך ומוקם כביש גישה חדש שיקושר לכביש 41, כביש הגישה הנוכחי לנמל אשדוד.
 
ברימן הוסיף כי היתר הבנייה למבני השער המודרני התאפשר הודות לאישור תב"ע עורף הנמל לפני כחודש. לדבריו, מתחם השער  ומערכות טכנולוגיות מתקדמות דוגמת ה-TOS  (המערכת הממוחשבת לניהול מסופי מכולות) , יתרמו תרומה רבה לקיצור משך שהיית מובילים בנמל, עד לרמה של חצי שעה בממוצע. הוא ציין כי על פי המתוכנן יושלם הפרויקט במחצית השנייה של 2008.