חנ"י בחרה בחברת הייעוץ הבינלאומית Haskoning להכנת תוכנית אב ארוכת טווח לפיתוח הנמלים

חברת נמלי ישראל בחרה בחברת הייעוץ הבינלאומית לתכנון נמלים Haskoning מהולנד, להכנתה של תוכנית אב לפיתוח נמלי הים המסחריים של ישראל. החברה נבחרה מקרב 5 חברות בינלאומיות לייעוץ ולתכנון נמלים שהגישו הצעות. צוות עבודה של Haskoning יגיע לישראל בעוד כשבועיים


00:00 ,28.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עמוס רון: תוכנית האב החדשה תהווה בסיס לקבלת ההחלטות על השלב הבא של פיתוח הנמלים, בו מתוכננת כניסתם של גורמים פרטיים להפעלת מסופים
 
חברת נמלי ישראל בחרה בחברת הייעוץ הבינלאומית לתכנון נמלים Haskoning מהולנד, להכנתה של תוכנית אב לפיתוח נמלי הים המסחריים של ישראל. החברה נבחרה מקרב 5 חברות בינלאומיות לייעוץ ולתכנון נמלים שהגישו הצעות. צוות עבודה של Haskoning יגיע לישראל בעוד כשבועיים.
 
עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, אמר כי תוכנית האב החדשה תהווה בסיס לקבלת ההחלטות על השלב הבא של פיתוח הנמלים, בו מתוכננת כניסתם של גורמים פרטיים להפעלת מסופים, במסגרת הגברת התחרותיות בתחום.
 
רון ציין כי תוכנית האב הקיימת לפיתוח הנמלים, הוכנה על ידי רשות הנמלים לפני עשור, ואושרה ע"י הממשלה ב- 1995, וממנה נגזרו תוכניות הפיתוח של נמלי חיפה ואשדוד- שלב א' של פרויקטי היובל והכרמל. "בכוונתנו לעדכן את תוכנית האב, בראיה משקית לאומית, לטווח של 50 השנים הבאות, ולהתאימה להתפתחויות העולמיות והאזוריות בסחר הימי הבינלאומי, בכלל זה- הגידול בתנועת המטענים, סל האוניות העתידי, פיתוח טכנולוגי והתמחות נמלים ומסופים . בנוסף תגדיר התכנית את הצרכים הלאומיים בכל הקשור לשמירת עתודות שטחי יבשה וים לפעילות נמלית".
 
לדברי רון דרושה ראיה שונה ומרחיקת לכת של צרכי הסחר הימי של ישראל, הן בתחום השירותים הימיים והן בתחומים הלוגיסטיים והמסחריים.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי בהכנת תוכנית האב ישולבו גורמים שונים בהם-משרדי התחבורה, האוצר והפנים, חברות הנמל, רשויות מקומיות, נציגי הספנות, המשתמשים בהובלה ימית, התעשייה והמסחר.
 
תוכנית האב לפיתוח הנמלים תקיף היבטים נוספים, בכלל זה - בחינת חלופות פיתוח שונות, בחינת סביבת הנמל ושילובו במרקם האורבני ועם מערכי תחבורה אזוריים (בחיפה - שדה התעופה ומנהרות הכרמל), פיתוח שטחי עורף ומרכזים לוגיסטיים והיבטי איכות סביבה ובטיחות.