חה"כ קרא וכץ, חברי ועדת הכספים, מתנגדים להליך החקיקה בנמלים

ח"כ איוב קרא וח"כ חיים כץ (מהליכוד) הודיעו ביום חמישי שעבר, במהלך סיור שקיימו בנמל חיפה, כי בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שתדון השבוע בנושא הנמלים, הם לא יתנו את ידם להליך חקיקה אשר יפגע בזכויות עובדי


00:00 ,20.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ח"כ איוב קרא וח"כ חיים כץ (מהליכוד) הודיעו ביום חמישי שעבר, במהלך סיור שקיימו בנמל חיפה, כי בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שתדון השבוע בנושא הנמלים, הם לא יתנו את ידם להליך חקיקה אשר יפגע בזכויות עובדי הנמלים בישראל.

חברי ועדת הכספים של הכנסת ח"כ איוב קרא וח"כ חיים כץ מהליכוד, סיירו ביום חמישי האחרון בנמל חיפה, ביוזמת וועדי העובדים של הנמל בראשות דודו פרץ, לקראת הישיבה המכרעת של ועדת הכספים של הכנסת שאמורה להתקיים השבוע בנושא גורל הנמלים בישראל.

ח"כ איוב קרא: "צריך להביא לשינוי מבני וארגוני ברשות הנמלים ולהפוך את רשות הנמלים לחברה ממשלתית במקום רפורמה של חברות ממשלתיות עצמאיות ונפרדות בכל נמל. חלקם הקריטי החיובי של העובדים בתהליך השיפור והייעול של הנמלים בשנים האחרונות מחייבים את האוצר ואת ועדת הכספים להביא בחשבון את הזכויות הפנסיוניות, ביטויי הפרישה והתנאים הסוציאליים שיש להגן עליהם לטובת העובדים. בכל שינוי מבני בנמלים צריך להביא בחשבון את הנכסים הרבים שנצברו שם, אסור לממשלה לחזור על טעויות העבר בהן חברות ותאגידים ממשלתיים נמכרו ב"מכירת סוף עונה" ליזמים פרטיים שלקחו את הכנסותיהם שלא ביושר".

ח"כ חיים כץ: "אסור בשום אופן לפגוע בתנאים הסוציאליים של העובדים המגיעים להם כחלק מההסכמים הקיבוציים שנחתמו עמם. אין בעיה להפריט חברות, אך חשוב מאד לשמור על זכויות העובדים שעמלו קשות במשך שנים על זכויותיהם".

שני הח"כים הודיעו כי לא יתנו את ידם בוועדת הכספים, למהלך חקיקה מזורזת שיפגע בזכויותיהם של עובדי הנמלים בישראל וכי הם יעקבו מקרוב אחר המתרחש במו"מ בין האוצר לוועדים על מנת לדאוג שזכויותיהם של העובדים לא יפגעו.

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה האשים את האוצר בהדלפות מכוונות לתקשורת ליצירת "מצג שווא" מדיוני צוות המשא ומתן למרות דרישתו של יו"ר אברהם הירשזון שלא להדליף לתקשורת מידע וזאת כדי לאפשר סיום מהיר של המשא ומתן. דודו פרץ טען כי ההדלפות האוצר פגעו באמון בנציגי משרד האוצר וברצונם האמיתי להגיע לסיום המשא ומתן.