חה"כ יולי תמיר הגישה הצעה לתיקון חוק רשות הספנות והנמלים

"התברר כי חקיקת החוק נעשתה מבלי שיובטחו זכויות העובדים, האמורים לעבור ממשרד התחבורה לרשות החדשה", כתבה חה"כ יולי תמיר בהצעה לתיקון חוק הנמלים, שהוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים ושהונחה על שולחן הכנסת אתמול


00:00 ,08.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"התברר כי חקיקת החוק נעשתה מבלי שיובטחו זכויות העובדים, האמורים לעבור ממשרד התחבורה לרשות החדשה", כתבה חה"כ יולי תמיר בהצעה לתיקון חוק הנמלים, שהוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים ושהונחה על שולחן הכנסת אתמול.
 
כזכור, ב- 14 ביולי 2004 התקבל בכנסת חוק רשות הספנות והנמלים, התשס"ד–2004, בקריאה שנייה ובקריאה שלישית. מטרת החוק היא לבטל את רשות הנמלים במתכונתה הנוכחית ולהקים, במשרד התחבורה, את רשות הספנות והנמלים. החוק העיקרי אמור להיכנס לתוקפו ביום 17/2/2005.
 
חה"כ תמיר ציינה כי מטרת הצעת חוק שהניחה היא לדחות את כניסתו לתוקף של החוק העיקרי עד אשר יובטחו זכויות העובדים במשא ומתן עם האוצר, כך שאם לא יושג הסכם עד לתום 180 יום ממועד פרסומו של חוק זה, יבוטל החוק העיקרי.
 
"יש לעכב את כניסתו של החוק העיקרי עד אשר יתנהל משא ומתן רציני וממצה בין המדינה לעובדים, שיביא לידי הסכמה בסוגיות הנתונות במחלוקת, שאם לא כן עלולה להיגרם שביתה נוספת, תפגע קשות ביצואנים, ביבואנים ובאינטרסים של מדינת ישראל. ישנה חשיבות רבה להבטיח את זכויות העובדים , ולקבוע שאם לא ימצא פיתרון לחילוקי הדעות יבוטל החוק העיקרי", ציינה תמיר.