חברת "שער ים" מציעה שיטה חדשנית להובלת מים מתורכיה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי חברת הספנות "שער ים" מחיפה, פיתחה שיטה חדשנית להסבת אוניות צובר ענקיות ( מובילות פחם ) לצורכי הובלת מים. השיטה תאפשר הסבה מהירה וזולה יחסית של אוניות אלו לצרכים הנדרשים להובלת מים, תבטיח את שמירת איכות המים בעת ההובל


00:00 ,15.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי חברת הספנות "שער ים" מחיפה, פיתחה שיטה חדשנית להסבת אוניות צובר ענקיות ( מובילות פחם ) לצורכי הובלת מים.

השיטה תאפשר הסבה מהירה וזולה יחסית של אוניות אלו לצרכים הנדרשים להובלת מים, תבטיח את שמירת איכות המים בעת ההובלה, ותשחרר את המדינה ממחויבויות ארוכות טווח עקב האפשרות של העסקת האוניה המוסבת להובלת צובר ללא השקעה חוזרת.

לדברי מר נתי ים, מנכ"ל חברת "שער ים" השיטה להסבת אניות צובר להובלת מים מתורכיה, המוצעת כאמור על ידם, עדיפה על השיטה הרווחת כיום באמצעות מיכליות נפט שהומרו להובלת מים. הסיבות העקריות לכך הם בזכות העובדה שבמיכליות נפט ישנן תאי אחסון רבים, בניגוד לאניות צובר וכן בגלל מבנה המיכליות הכולל חיזוקים רבים בתוך המיכלים לעומת מחסנים בעלי מבנה חלק, באניות הצובר.

מר נתי ים הוסיף : "החלקים הפנימיים של אניות הצובר אינם ספוגים בזיהום חזק, לעומת המיכליות הישנות שהובילו בעבר נפט".

את השיטה הציגו נציגי החברה, בפגישה אשר נערכה היום באנקרה על פי הזמנת ממשלת ישראל.

נציגי החברה רמזו על מגעים אשר מתקיימים עם חברות ספנות בינלאומיות המעוניינות לקחת חלק פעיל בהובלת המים מתורכיה לישראל בשיטה המוצעת.