חברת נמלי ישראל סיימה את פינוי 3 בריכות הבוצה בקישון

75 אלף טון בוצה פונו באמצעות הרכבת; עמוס רון: החברה השקיעה בפרויקט כ- 13 מיליון ₪ ובכוונתה לדרוש העלויות מרשות ניקוז קישון ומהתעשיות המזהמות


00:00 ,29.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

75 אלף טון בוצה פונו באמצעות הרכבת; עמוס רון: החברה השקיעה בפרויקט כ- 13 מיליון ₪ ובכוונתה לדרוש העלויות מרשות ניקוז קישון ומהתעשיות המזהמות; עמותת "צלול": מברכים על הפינוי ורואים במהלך זה צעד חשוב בדרך להסרת המפגעים הקשים באזור נחל קישון ותחילתו של פרויקט שיקום הנחל
 
חברת נמלי ישראל, הודיעה היום על סיום פרויקט פינוי שלוש בריכות הבוצה הממוקמות מערבית לנחל הקישון, עבודות הפינוי נמשכו כ- 5 חודשים ובמהלכם פונו 75 אלף טון בוצה באמצעות הרכבת.
 
עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים אמר כי חברת נמלי ישראל השקיעה בפרויקט זה כ- 13 מיליון ₪ ובכוונתה לדרוש העלויות מרשות ניקוז קישון ומהתעשיות המזהמות. "למרות שהאחריות לפינוי הבוצה מוטלת על רשות ניקוז קישון שהקימה את הבריכות לפני עשור, החלטנו לבצע את הפינוי בעצמנו, נוכח המחסור החמור בשטחים תפעוליים בנמל חיפה. פינוי 3 הבריכות יאפשר הכשרה של שטחים חיוניים נוספים לנמל, לאחסון ושינוע מטענים". רון הוסיף כי מלבד צרכי הפיתוח של הנמל, יש לפרויקט זה ערך סביבתי רב, בהתנעת התהליך לסילוק מטרד סביבתי חמור זה.
 
מעמותת "צלול" נמסר כי בריכות הבוצה באזור נחל קישון מהוות מפגע סביבתי קשה וראשון במעלה באזור זה. "עמותת צלול מברכת על פינוי הבריכות ורואה במהלך זה צעד חשוב בדרך להסרת המפגעים הקשים באזור נחל קישון ותחילתו של פרויקט שיקום הנחל".
 
מחברת נמלי ישראל נמסר עוד כי הבוצה פונתה באמצעות כ- 3,400 מכולות שהוסבו במיוחד למשימה זו והובלו בלמעלה מ- 100 רכבות מטען אל אתר ההטמנה."ההחלטה לפנות את הבוצה באמצעות הרכבת הוכיחה את עצמה והבטיחה תהליך מיטבי של פינוי הבוצה והובלתה אל אתר ההטמנה במינימום השפעות סביבתיות" אמר רון.