חברת נמלי ישראל נערכת ליישום והטמעת כללי SOX

כללי סרביינס אוקסלי נועדו להגברת רמת הבקרה והפיקוח בתחום הדוחות הכספיים. מנכ"ל חנ"י, שלמה בירמן, מסר כי החברה הקימה צוות מיוחד ליישום הפרויקט אשר יודרך וילווה על ידי חברת הייעוץ של BDO זיו האפט


00:00 ,12.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כללי סרביינס אוקסלי נועדו להגברת רמת הבקרה והפיקוח בתחום הדוחות הכספיים. מנכ"ל חנ"י, שלמה בירמן, מסר כי החברה הקימה צוות מיוחד ליישום הפרויקט אשר יודרך וילווה על ידי חברת הייעוץ של BDO זיו האפט
 
חברת נמלי ישראל נערכת ליישום והטמעת כללי סרביינס אוקסלי לבחינת הבקרות הפנימיות (סעיף 404) בהתאם לדרישות רשות החברות הממשלתיות. החברה בחרה בחברת הייעוץ של BDO זיו האפט ללווות הפרויקט.
 
חברת נמלי ישראל, האחראית על פיתוח נמלי הים וניהול נכסי המדינה בהם,הינה בין החברות הממשלתיות הראשונות שהחלו ביישום מלא של הכללים שנועדו להגביר את רמת הבקרה, הפיקוח והגילוי בכל הקשור לדוחות הכספיים בחברות, על אף שבשלב זה נדרשת מהן הצהרת מנהלים בלבד, בתחום בקרות הגילוי על תהליך עריכת הדוחות הכספיים (סעיף 302).
 
שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל החברה, מסר כי החברה רואה חשיבות רבה בהטמעת כללי ה-SOXוהקימה צוות מיוחד ליישום הפרויקט אשר יודרך וילווה על ידי חברת הייעוץ של BDO זיו האפט. הפרויקט צפוי להתבצע במשך שנה ובסופו יוגש דו"ח מסכם להנהלת החברה ולדירקטוריון, אשר יכלול מיפוי הסיכונים והבקרות הפנימיות בתהליכים, בדיקת אפקטיביות הבקרות והמלצות לשיפור הליקויים, אם יימצאו. 
 
רו"ח יגאל טולדנו, שותף ומנהל תחום יעוץ ה-SOX במשרד, אמר כי החברות הממשלתיות הגדולות והמסודרות מבינות כי פרויקט 404 המלא, הכולל בחינת הבקרות על הדיווח הכספי בכללותו, יחול במוקדם או במאוחר והן החלו ביישום מלא של החוק, תוך תכנון משאבים אופטימלי על מנת להשיג את הערך המוסף הרב ביותר מיישום הפרויקט.
 
חוק סרביינס אוקסלי חוקק בארה"ב ביולי 2002 בעקבות שערוריות חשבונאיות של חברות ענק ומטרתו היא להגביר את רמת הבקרה, הפיקוח והגילוי בכל הקשור לדוחות הכספיים בחברות. החוק כפה על הנהלות הארגונים לתת הצהרה בדבר אחריותן לבקרות הפנימיות על הדוחות הכספיים, זאת לאחר ביצוע הערכת סיכונים רחבה בארגון והקמת תשתית שוטפת לניהול הסיכונים והבקרות בארגון. בארץ אימצו את ההוראות המפקח על הבנקים, רשות החברות הממשלתית וכן המפקח על הביטוח כל אחד על החברות שבתחומו. על פי הנחיות רשות החברות הממשלתית על החברות הממשלתיות להיערך לקראת יישומו של סעיף 404 המלא, אולם טרם נקבע מועד מדויק לכך.