חברת נמלי ישראל: החל ביצוע פרויקט ה-TOS בנמל חיפה

חנ"י החלה בימים אלה בביצוע פרויקט ה- TOS- מערכת מתקדמת להפעלת מסופי מכולות, בנמל חיפה. בשלב הראשון תוקם המערכת במסופי המכולות הקיימים ובהמשך גם במסוף המכולות החדש המוקם במסגרת פרויקט הכרמל שלב א'. העלות הכוללת של הפרויקט מסתכמת ב- 30 מיליון ₪.


00:00 ,25.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עלות הפרויקט - 30 מיליון ש"ח
 
חברת נמלי ישראל החלה בימים אלה בביצוע פרויקט ה- TOS- מערכת מתקדמת להפעלת מסופי מכולות, בנמל חיפה. בשלב הראשון תוקם המערכת במסופי המכולות הקיימים ובהמשך גם במסוף המכולות החדש המוקם במסגרת פרויקט הכרמל שלב א'. העלות הכוללת של הפרויקט מסתכמת ב- 30 מיליון ₪.
 
מערכת ה- TOS (בשמה המלא Terminal Operating System) מתוצרת חברת TSBמדרום קוריאה, מתכננת ומנהלת את מכלול הפעילות של מסופי המכולות, תוך ניצול אופטימלי של משאבי הנמל. מערכת מסוג זה משולבת במרבית הנמלים הגדולים בעולם ובישראל הוקמה, לראשונה, ברציפי "איתן" (פרויקט היובל) בנמל אשדוד.
 
עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, אמר כי ביצוע פרויקטי ה- TOS בנמלי הים הינו שלב נוסף בתוכנית הפיתוח שמבצעת החברה, שנועדה לקדם ולשכלל את הנמלים גם באמצעות הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומחשוב תהליכי הסחר הימיים. רון ציין כי על פי התכנון תחל המערכת לפעול במסוף המכולות המערבי של נמל חיפה במאי 2006, לאחר מכן תופעל במסוף המכולות המזרחי ובהמשך ברציפי הכרמל.
 
מערכת ה- TOS מתכננת את תהליכי השינוע והאחסון של המכולות בשטח הנמל באופן אופטימלי, בהתאם לציוד הזמין, לתוכנית טעינה ופריקה של האוניה ובהתאם למצב שטחי אחסון המכולות. המערכת מנחה את הכלים בשטח בהתאם לסדר המשימות. בנוסף היא אחראית לניהול קבלה ושיגור המכולות שבשער הנמל עם מימשקים למערך ההובלה (מובילים, רכבת), ותשתלב בעתיד עם מערך השער החדש המתוכנן.