חברת נמל אשדוד ערכה יום עיון כלכלי לסוחרים פלסטינים

45 סוחרים פלסטינים בכירים התארחו בנמל אשדוד, שמעו סקירות וסיירו במתחמים השונים מתוך כוונה לשיפור תהליכי העבודה מול הנמל. יום העיון התקיים לראשונה לאחר הפסקה של מספר שנים


00:00 ,06.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

45 סוחרים פלסטינים בכירים התארחו בנמל אשדוד, שמעו סקירות וסיירו במתחמים השונים מתוך כוונה לשיפור תהליכי העבודה מול הנמל. יום העיון התקיים לראשונה לאחר הפסקה של מספר שנים
 
ביום חמישי האחרון, 2 באוגוסט 2007 נערך יום עיון כלכלי בחברת נמל אשדוד בהשתתפות כ-45 סוחרים פלסטינים בכירים משטחי יהודה ושומרון.
 
ביום העיון, שנערך ביוזמת המנהל האזרחי ובשיתוף עם חברת נמל אשדוד, השתתפו איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד ושוקי סגיס, מנכ"ל החברה.
 
מטרת יום העיון היתה לחשוף את הסוחרים הפלסטינים למערכת העבודה בנמל, וזאת במסגרת עבודתם ביבוא ויצוא סחורות לשטחי הרשות הפלסטינית דרך נמל אשדוד. במהלך יום העיון שמעו המשתתפים סקירות על חברת נמל אשדוד והמערך התפעולי בנמל, סיירו במתחמים השונים ונפגשו עם גורמים בכירים הפועלים בנמל.
 
איריס שטרק, יו"ר החברה, יזמה קורס בשפה הערבית שמטרתו היכרות עם תהליכי המסחר והשרשרת התפעולית בנמל, זאת על מנת להקל על הלקוחות הפלסטינים של החברה באמצעות שקיפות והבנה של תהליכים ושחרור חסמים כגון קידום ועידוד הפעלת משמרת שנייה במשקף המכולות של המכס.
 
במסגרת יום העיון ציינה שטרק כי "יש להקים נמל יבשתי שיהווה מרכז לוגיסטי באחד מהמעברים המסחריים ביהודה ושומרון, זאת על מנת להקל על התהליך הלוגיסטי של מעבר סחורות מיהודה ושומרון דרך נמל אשדוד ולהפך".
 
המינהל האזרחי הוביל לקיום יום העיון בשיתוף ובעידוד חברת נמל אשדוד, מתוך הבנה כי הידוק הקשר בין הסוחרים הפלסטינים לישראלים הינו בעל השפעה מכרעת על הכלכלה המקומית, הן באיו"ש והן בישראל. 
 
מדברי רע"ן כלכלה במנהל האזרחי באיו"ש, סא"ל דורון סגל: "חשיפת אנשי העסקים הפלסטינים העוסקים ביבוא ויצוא לגורמים הפועלים בנמל ולמכניזם של העבודה תביא להגדלת כמויות הסחורה העוברת בנמל ולשיפור התהליכים ומכאן לשיפור בכלכלה הפלסטינית."
 
יום עיון זה מתקיים לראשונה מזה מספר שנים בהם המצב הביטחוני לא אפשר קיום פעילות מסוג זה, וביצועו בעיתוי הנוכחי מתחבר לתהליכים נוספים המתרחשים באיו"ש, בתוכם חידוש התאום והקישור האזרחי בין הרשויות הישראליות לגורמים ברשות הפלסטינית.