חברת נמל אשדוד סיימה את שנת 2005 ברווח נקי של 30 מיליון ש"ח‏

הרווח התפעולי של חברת נמל אשדוד מסתכם ב 258 מיליון ₪ וממנו מנוכים דמי שימוש המשולמים לחנ"י בסך 228 מיליון ₪ והרווח מגיע ל 30 מיליון ₪; שטרק: "חברת נמל אשדוד סיימה את השנה הראשונה לרפורמה ומציגה רווחיות, אין ספק שזהו הישג משמעותי עבורנו"


00:00 ,15.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הרווח התפעולי של חברת נמל אשדוד מסתכם ב 258 מיליון ₪ וממנו מנוכים דמי שימוש המשולמים לחנ"י בסך 228 מיליון ₪ והרווח מגיע ל 30 מיליון ₪; שטרק: "חברת נמל אשדוד סיימה את השנה הראשונה לרפורמה ומציגה רווחיות, אין ספק שזהו הישג משמעותי עבורנו"
 
הנהלת חברת נמל אשדוד הציגה היום נתוני סיכום לשנת 2005, לרגל ציון שנה לרפורמה בענף הנמלים ובנמל אשדוד שיצאה לדרך ב 17.2.05.
 
לפי נתוני הנמל, ההכנסות בשנת 2005 מסתכמות ב 852 מיליון ₪. לפי הערכות הדו"ח התפעולי של חברת נמל אשדוד, הרווח הגולמי מסתכם ב- 353 מיליון ₪ . 
 
הרווח התפעולי של חברת נמל אשדוד מסתכם ב 258 מיליון ₪ וממנו מנוכים דמי שימוש בסך 228 מיליון ₪, המשולמים לחנ"י מאז המעבר לפעילות כחברה עצמאית בתחילת 2005. לפיכך, מגיע הרווח הנקי ל- 30 מיליון ₪.
 
בשנת 2005 חל גידול של 50% בהוצאות הפחת בסך של 31 מליון ₪ - מ- 60 מיליון ₪ ל- 91 מיליון ₪, בשל הפעלתו של נמל איתן. בהנהלת הנמל מעריכים שלולא פחת זה, הרווח היה עשוי להגיע לכ- 60 מיליון ₪.
 
יש לציין שהדו"חות התפעוליים לשנת 2005 שהוצגו היום מבוססים על נתונים ראשוניים והערכות. כידוע, חברת נמלי ישראל טרם העבירה את דו"חות השנה הקודמת 2004 ואי לכך אין ברשות חברת נמל אשדוד יתרות פתיחה ל- 2005 ונתוני השוואה לשנת 2004. בנוסף, חלק מהנושאים הכספיים מצויים עדיין במו"מ עם חברת נמלי ישראל, לפיכך, יתכנו שינויים מסוימים בדוחות הסופיים של החברה.
 
איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, הגיבה הבוקר עם פרסום התוצאות הכלכליות: "חברת נמל אשדוד סיימה את השנה הראשונה לרפורמה 2005 ומציגה רווחיות. אין ספק שזהו הישג משמעותי עבורנו בכלל, וביחס להפסדים שהציגה רשות הנמלים לגבי נמל אשדוד בשנים קודמות בפרט".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אמר "בימים אלה סיימנו את הכנת התכנית האסטרטגית לשנת 2006. עפ"י התכנית אנו נתמקד בגידול בתפוקות ובשיפור השירות ללקוח, כאשר המטרה היא לבסס את חברת נמל אשדוד כחברה עסקית ורווחית. השיפור המשמעותי בשירות ללקוחות וקיצור זמני ההמתנה הובילו לביטול היטל הצפיפות בנמל ולהרחבת הפעילות העסקית".
 
סגיס ציין שבמסגרת תכנית זו הוצבו יעדים תפעוליים לשנת 2006 ביניהם יעד ממוצע של 22 פעולות בשעה – ברציפי המכולות. בנוסף, עד סוף 2010, מתכוון הנמל להגיע ליעד ממוצע של 35 מכולות לשעה בכל רציפי המכולות.
 
 
דמי השימוש המשולמים לחנ"י גבוהים מדי
 
הנהלת חברת נמל אשדוד מתחה הבוקר ביקורת על גובה דמי השימוש שמשלמת חברת נמל אשדוד לחברת נמלי ישראל, העומדים על כ- 30% מהכנסות החברה.
 
לטענת שטרק וסגיס, במידה ולא ישתנה מנגנון חישוב דמי השימוש, הרי שבמהלך השנים הקרובות צפויים דמי השימוש להגיע לשיעור חסר תקדים של 37% מהכנסות החברה.
 
הם ציינו שדמי השימוש המקובלים בנמלים אחרים בעולם הם בשיעור שנע בין 7%-15% בלבד, ולפיכך יש לפעול להפחתה מיידית של דמי השימוש בשיעור של למעלה מ- 50%.