חברת נמל אשדוד משיקה מערכת ERP חדשה

בהשקת הפרויקט בנמל אשדוד מושקעים כ-14 מיליון ₪ ויישומו מבוצע על ידי חברת EDS וחברת נס טכנולוגיות. בשלב זה הושקו שלוש מערכות מחשוב בתחומי הלוגיסטיקה, הפיננסים ומשאבי אנוש


00:00 ,07.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בהשקת הפרויקט בנמל אשדוד מושקעים כ- 14 מיליון ₪ ויישומו מבוצע על ידי חברת EDS  וחברת נס טכנולוגיות. בשלב זה הושקו שלוש מערכות מחשוב בתחומי הלוגיסטיקה, הפיננסים ומשאבי אנוש
 
חברת נמל אשדוד משיקה  בימים אלו את מערכת המחשוב הארגוני (ERP) של חברת SAP.
בהשקת הפרויקט בחברת נמל אשדוד מושקעים כ-14 מיליון ₪, והוא החל לפני כשנה וחצי, כחלק מפרויקט משותף לכל חברות נמלי ישראל. 
 
בשלב זה הושקו שלוש מערכות מחשוב של הנמל בתחומי הלוגיסטיקה, הפיננסים ומשאבי אנוש, במסגרת מערכת אינטגרטיבית מרכזית אחת. בשלב השני של הפרויקט, עתידה חברת נמל אשדוד להפעיל שלוש מערכות נוספות בתחומי הבקרה (SOX), הרכש (SRM) וניהול קשרי לקוחות (CRM). בעתיד  תצטרף גם מערכת למחשוב נושא התחזוקה.
 
המערכת החדשה יושמה והופעלה על ידי חברת EDS, אשר מובילה את הפרויקט בנמל יחד עם חברת נס טכנולוגיות, אשר שימשה כקבלן משנה בפרויקט. EDS ניהלה את הפרויקט במתודולוגיה ייחודית של ניהול יישום אחיד.
 
נס טכנולוגיות היתה שותפה ביישום ואחראית על הטמעת המערכת החדשה ועל הדרכתם של המשתמשים בה. כמו כן, צוות מקצועי מקבוצת פיתוח התוכנה של נס טכנולוגיות, המתמחה בהסבות ובטיוב נתונים, ביצע את עבודת ההסבה של הפרויקט. יצוין כי העלייה לאוויר בוצעה באופן מהיר וללא תקלות, ואפשרה עבודה מהירה ושוטפת עם נתוני הארגון במערכת החדשה. בנוסף, חברת OIC יעצה למנהלי הפרויקט וליוותה את תהליך השינוי הארגוני כולו.
 
לדברי איציק בלומנטל, סמנכ"ל מטה ומחשוב בחברת נמל אשדוד, "המערכת החדשה מאפשרת אחידות בתהליכי העבודה בארגון, ובאמצעות יכולותיה המתקדמות היא מסייעת למנהלי החברה להפיק דוחות מתקדמים, המציגים את מצבה של החברה, בתחומי הפעילות השונים, בכל רגע נתון ומהווים כלי ניהולי מהשורה הראשונה".
 
"המערכת, המשמשת כ-100 משתמשים, מסייעת להנעת תהליכים של שינוי ארגוני, תכנון מחדש וסדר בתהליכי העבודה הקיימים, במטרה להביא להתייעלות ולשיפור השירות הן ללקוחות הפנימיים של החברה והן ללקוחותיה החיצוניים. בנוסף, המערכת החדשה מסייעת לחברת נמל אשדוד בכל הממשקים  שלה כחברה עסקית מתקדמת בשוק התחרותי, ולחיזוק הקשר עם ספקים ויבואנים מחו"ל".
 
ישי שנידובר, מנהל קבוצת SAP בנס טכנולוגיות, ציין כי היישום מעורר עניין רב ב-SAP העולמית, בשל הסיטואציה הייחודית של מערכת חדשה בנמלים שעברו רפורמה והפכו לחברות. "בפרויקט יושמו מיטב המערכות החדשניות של SAP."
 
יאיר פכט, מנכ"ל EDS, מציין כי "יישום הפרויקט בנמל אשדוד מציין נקודת זינוק משמעותית, המתוזמנת באופן מצוין עם הפיכתו של נמל אשדוד לארגון עצמאי, בעקבות הרפורמה בנמלים. יישום מערכת ניהול משאבים כוללת ואינטגרטיבית בנמל מהווה 'מכפיל כוח' משמעותי ביכולות התכנון והשליטה על משאבי הארגון, כמו גם שיפור כושר התחרות להתמודדות בשוק ייחודי זה שנפתח לתחרות רק בשנתיים האחרונות".