חברת נמל אשדוד הקימה 4 אגפים חדשים ומאיישת 6 תפקידים בכירים בהנהלה

במסגרת מהלך הרה ארגון הכולל אוישה שדירת הניהול הבכירה – הוקמו ארבעה אגפים חדשים ובראשם סמנכ"לים - אגף לוגיסטיקה והנדסה, אגף כספים, אגף מטה ומיחשוב בנוסף לאגף התפעול; בקרוב יושלם גם המהלך להקמת אגפי השיווק ומשאבי האנוש. בנוסף, מונו מבקר פנימי ומנהל איכות ס


00:00 ,06.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת מהלך הרה ארגון הכולל אוישה שדירת הניהול הבכירה – הוקמו ארבעה אגפים חדשים ובראשם סמנכ"לים - אגף לוגיסטיקה והנדסה, אגף כספים, אגף מטה ומיחשוב בנוסף לאגף התפעול; בקרוב יושלם גם המהלך להקמת אגפי השיווק ומשאבי האנוש. בנוסף, מונו מבקר פנימי ומנהל איכות סביבה
 
חברת נמל אשדוד ממשיכה בהיערכותה כחברה עצמאית. בימים אלה הוחלט על הקמת ארבעה אגפים חדשים ואיוש שישה תפקידים בכירים בהנהלה, זאת במסגרת רה-ארגון כולל של שדרת הניהול הבכיר וכחלק מהמעבר לפעילות עסקית עצמאית.
 
בחברת נמל אשדוד מתכוונים בתקופה הקרובה להקים עוד שני אגפים חדשים ובראשם סמנכ"לים – אגף שיווק ואגף משאבי אנוש ובכך להשלים את איוש כל שדירת הניהול הבכיר של החברה.
 
משמעות הרפורמה בנמלי ישראל, אשר יושמה בפברואר האחרון, היא שחברות הנמלים הפכו לחברות הפועלות באופן עצמאי מלא.
 
קודם לרפורמה בנמלים, מחודש פברואר השנה, פעלו הנמלים כיחידות סמך של רשות הנמלים וכל הפונקציות המרכזיות של הניהול רוכזו ברשות. ההנהלה החדשה של חברת הנמל בראשות היו"ר איריס שטרק והמנכ"ל שוקי סגיס, פעלה במשך מספר חודשים לגיבוש המבנה החדש של חברת הנמל.
 
איריס שטרק ציינה כי מהלך אסטרטגי זה משלים תהליך ממושך של גיבוש שדרת הניהול הבכיר של חברת נמל אשדוד, אשר היא נדבך מרכזי בהפיכתו של נמל אשדוד לחברה עסקית ועצמאית שעליה לעמוד ביעדים של צמיחה והתרחבות. "למעשה, בימים אלה אנו יוצאים לדרכנו העסקית, עם איוש רב המשרות של הניהול הבכיר בחברה, אשר יתנו מענה לכל התחומים הרלבנטיים לפעילותינו".
 
שוקי סגיס ציין שבין ששת בעלי התפקידים הבכירים, נמנים שלושה בעלי תפקידים מתוך הנמל ושלושה בעלי תפקידים המגיעים לנמל מתחומים שונים. "אנו גאים בשילוב של קידום מנהלים בכירים בעלי וותק וניסיון רב מתוך הנמל לתפקידי סמנכ"לים יחד עם גיוס חיצוני של בעלי תפקידים בעלי ניסיון רב בחברות עסקיות. בתקופה הקרובה אנו נשלים את המהלך הכולל עם הקמת שני האגפים הנוספים - אגף משאבי אנוש ואגף השיווק ואיושו על ידי סמנכ"לים , אשר בימים אלה אנו נמצאים בתהליכי גיוסם".
 
במסגרת הרה ארגון ימונה יוסי בסן (59), שכיהן עד עתה כסמנכ"ל התפעול של חברת נמל אשדוד, לסמנכ"ל לוגיסטיקה והנדסה וממלא מקום המנכ"ל. בסן, בעל תואר שני בהנדסה מהטכניון, הצטרף לרשות הנמלים ב1974 והחל את עבודתו בנמל אשדוד ב-1988, כסגן מנהל לתפעול. בין סמכויותיו, יהיה בסן אחראי על מחלקות בינוי, ציוד, ורכש וייצג את החברה בפני חנ"י.
 
יצחק בלומנטל (46), סגן מנהל הנמל למִנְהל ומשאבי אנוש בחברת נמל אשדוד, ימונה לסמנכ"ל מטה ומחשוב. בלומנטל, בעל תואר שני במנהל עסקים, יעסוק בגיבוש המערכת הארגונית, הטמעת מערכת ERP וליווי המנכ"ל בניהול המטה. בלומנטל לקח חלק משמעותי בגיבוש הסכמי העבודה החדשים בחברת הנמל.
 
אלדד ווקסמן (57), מנהל קשרי לקוחות בחברת נמל אשדוד, ימונה לסמנכ"ל תפעול. וקסמן, בוגר תואר ראשון, שימש עד לאחרונה כמנהל פרויקטים בחטיבת ההנדסה של רשות הנמלים והרכבות בתחומי מחשוב והנדסה, ובעבר כמנהל תפעול וכראש מדור ביטחון, שירותי נמל ואוניות נוסעים.
 
מינויים אלו מצטרפים לשני מינויים אשר פורסמו בימים אלה:
 
אפי ארבל, בעל תואר שני בכלכלה ובמינהל עסקים באונ' העברית, ימונה לסמנכ"ל כספים. ארבל כיהן בתפקידו הקודם כסמנכ"ל כספים ובקרה בחברת 'עשות אשקלון', וקודם לכן כיהן כראש תחום בריאות באגף התקציבים של משרד האוצר.
 
רו"ח שי רוזנשטוק, אשר ימונה לתפקיד המבקר הפנימי של חברת הנמל, הינו בוגר תואר שני במנהל עסקים באונ' בר-אילן, ורו"ח מוסמך. רו"ח רוזנשטוק עבד עד היום בחברת 'פרטנר תקשורת' כעוזר למבקר הפנימי. קודם לכן עבד כמבקר במשרד רואי החשבון ליובושיץ, קסירר ושות'.
 
מינוי נוסף בחברת הנמל, הוא מינויו של ד"ר יהודה היימליך, לתפקיד מנהל איכות סביבה בחברת הנמל. ד"ר היימליך כיהן בשלוש השנים האחרונות בתפקיד ראש היחידה לאיכות הסביבה ברשות הנמלים וקודם לכן ניהל חברה פרטית העוסקת באיכות הסביבה. ד"ר היימליך הוא בעל תואר שלישי בכימיה פיסיקלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ולזכותו רשומים שני פטנטים בתחום איכות הסביבה.