חברת נמל אשדוד: גידול של כ-20% ברווח הנקי לשנת 2006

הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם בכ-98 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 71 מיליון שקל בשנת 2005, כמו כן הכנסות החברה גדלו ב-15%. איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד קוראת להקטין את דמי השימוש בכ-50%


00:00 ,05.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם בכ-98 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 71 מיליון שקל בשנת 2005, כמו כן הכנסות החברה גדלו ב-15%. איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד קוראת להקטין את דמי השימוש בכ-50%
 
הנהלת חברת נמל אשדוד בראשות רו"ח איריס שטרק, יו"ר חברת הנמל, ושוקי סגיס, מנכ"ל החברה, הציגו היום את התוצאות הכספיות של החברה לשנת 2006, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב.
 
מהנתונים שהוצגו עולה כי הכנסות החברה בשנת 2006 גדלו ב-15% והן מסתכמות בלמעלה ממיליארד שקל, לעומת 773 מיליון שקל בשנת 2005. על פי הנתונים, הרווח הגולמי גדל ב-20.9% ומסתכם ב-303 מיליון שקל לעומת 219 מיליון שקל  בשנת 2005. הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם בכ-98 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 71 מיליון שקל בשנת 2005, גידול של כ-20% (נתוני 2005 מתייחסים לתקופה של עשרה וחצי חודשים ואילו אחוזי הגידול בין השנים, נערכו בשקלול שנתי).
 
דמי השימוש שמשלמת חברת נמל אשדוד לחברת נמלי ישראל עמדו בשנת 2006 על 281 מיליון שקל לעומת 168 מיליון ש"ח בשנת 2005. הנהלת הנמל התריעה היום כי על פי מנגנון החישוב הנוכחי, החברה צפויה לשלם בשנת 2007 דמי שימוש בגובה של 323 מיליון שקל ובשנת 2008 יגיעו דמי השימוש לשיעור של 347 מיליון שקל.
 
הדו"חות התפעוליים שהוצגו היום מבוססים על נתונים ראשוניים והערכות, וזאת לנוכח העובדה כי טרם הועברו על ידי חנ"י דו"חות לשנת 2004 ולא נקבעו באופן סופי יתרות הפתיחה של ההשקעות בנמל איתן לשנת 2005. לפיכך, יתכנו שינויים מסוימים בדו"חות הסופיים של החברה.
 
בהתייחסה לנושא דמי השימוש אמרה איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, כי יש הכרח להכריע בנושא ולהקטין את דמי השימוש בכ-50%. לדבריה, הסכם הביניים המסדיר את דמי השימוש פג באוגוסט 2005.
 
שטרק התייחסה לנושא הפרטת הנמלים ואמרה כי "הממשלה קבעה מדיניות שתכליתה להפריט 15% מהנמלים בתום 5 שנים מיום הרפורמה". לדבריה, "קידום תהליכי ההפרטה מסור בלבדית לרשות החברות הממשלתיות אבל עם זאת, הדירקטוריון בראשותי, רואה כחלק מאחריותו להכין את החברה למהלך זה באופן שיאפשר לממשלה לממש את מדיניותה. כבר כיום חברות ספנות בינלאומיות רואות עניין רב בהפרטה המתוכננת. על רקע מצוקת הטרמינלים באגן הים התיכון מזהות חברות אלה יתרון באפשרות הרכישה העתידית של טרמינל חדיש ומתקדם בנמל אשדוד".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הציג את התוצאות הכספיות של החברה ומנה את היעדים של חברת הנמל בשנה הקרובה, ביניהם, גידול של 5% בסך תנועת המטענים, גידול של כ-10% בתנועת המכולות. שיפור התפוקות בממוצע של 22 מכולות לשעה, קיצור זמני שהיית אוניות ב-15%, הקטנת נזקים ב-25% במונחים כספיים ועוד. בנוסף, אומדן תקציב השקעות לשנת 2007 עומד על 136 מיליון שקל, בנוסף להשקעות חנ"י בתשתיות הנמל, והכל בתנאי  שיופחתו דמי השימוש לחברה.
 
סגיס התייחס גם להחלטה הצפויה על השקעות בפיתוח שלב ב' של רציפי איתן. לדבריו, יש לדחות על הסף אמירות שנשמעות באחרונה כי בעקבות המלחמה בצפון יש להעדיף השקעות בנמל חיפה. לדבריו, ראוי לבחון החלטה כזו במשמעותה האסטרטגית למדינת ישראל. העדפה כזו תפגע במימוש יעדים לאומיים ובהם, פיתוח תעשייה, תעסוקה ופיזור אוכלוסייה בכל מערכת המפעלים והיישובים מהמרכז ודרומה, מערכת הקשורה בטבורה לנמל. לדבריו, יש לקיים דיון מעמיק ואסטרטגי בנושא טרם קבלת כל החלטה. "אני מאמין", אמר סגיס, "מניתוח צורכי העתיד הלא רחוק של תנועת המטענים, כי קיימת חובה להמשיך בפיתוח שלב ב' בנמל איתן ללא כל דיחוי. כל עיכוב יהיה בכייה של שנים בעתיד".