חברת נמל אשדוד: אנו נערכים במתכונת מיוחדת על מנת לעמוד בעומס העבודה בנמל

החברה מדוחת כי העומס נוצר עקב פקידה לא צפויה ומתוכננת של אוניות מכולה ומטען ואוניות חקלאיות בנמל. שוקי סגיס: תהליך קליטת העובדים עומד בפני סיומו ואנו סבורים כי הקליטה הנוכחית תענה על הביקוש הנדרש


00:00 ,01.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מדוחת כי העומס נוצר עקב פקידה לא צפויה ומתוכננת של אוניות מכולה ומטען ואוניות חקלאיות בנמל. שוקי סגיס: תהליך קליטת העובדים עומד בפני סיומו ואנו סבורים כי הקליטה הנוכחית תענה על הביקוש הנדרש
 
חברת נמל אשדוד נערכת בימים אלה במתכונת מיוחדת על מנת לעמוד בעומס העבודה שנוצר בנמל. העומס נוצר עקב פקידה לא צפויה ומתוכננת של אוניות מכולה ומטען ואוניות חקלאיות בנמל אשדוד. הנהלת החברה צופה כי העומס יסתיים במהלך חודש יוני.
 
עומס העבודה נובע מכמה סיבות ביניהן עלייה של 9% בסך כל תנועת המטענים בכל נמלי ישראל (באלפי טונות) עפ"י נתוני רספ"ן לחודשים ינואר - מרץ 2007, לעומת תקופה זו אשתקד.
 
מגמת גידול זו מצטרפת למגמה עולמית אשר יוצרת בעיית צפיפות בנמלי העולם עקב תחזיות חסר וביקושים לא צפויים. בשל ייצוא מוגבר של תוצרת חקלאית (תפוחי אדמה), חל מחסור רב במכולות קירור ולכן חלה עלייה גדולה של אוניות חקלאיות במטען כללי שמצריכות צוותי עבודה גדולים מהרגיל. כמו כן, האוניות עם התוצרת החקלאית מקבלות קדימות בתור התפעולי, לאור היותן תוצרת טרייה. 
 
חברת נמל אשדוד נערכת, כאמור, במתכונת מיוחדת על מנת להקל את עומס העבודה ולייעל את העבודה. קליטת 90 עובדי תפעול בנמל צפויה להתבצע בשלושה סבבים עד לתחילת חודש יולי 2007, זאת בנוסף לקליטת 96 עובדי תפעול שנקלטו מיום הקמת החברה, והכל במטרה לענות על הביקושים הנדרשים.
 
בנוסף, החברה נערכת באופן מיידי לטפל בעומסים הקיימים, במקביל למהלך לקליטת העובדים החדשים, בין הפעולות שבהם נוקטת החברה, ‏הפעלת 10 משמרות נוספות לחודש לעד 100 עובדי תפעול, תוקף ההיתר שניתן הנו עד ה-31 במאי 2007. ‏בנוסף, תגבור 16 עובדים מנמל אילת ומיצוי שעות נוספות על פי הסכם עבודה.
 
כמו כן, הנהלת חברת נמל אשדוד עומדת לבצע השקעות מאסיביות לשיפוצים והצטיידות בנמל במהלך שנת 2007, אשר במסגרתה ירכשו 11 גוררים למכולות ו-3 מלגזות 20 טון, ישוקמו 2 עגורני גשר ברציף 9, קבלת 6 מלגזות מכולות גדולות, רכישת מלגזות 4 טון ועוד.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד,"חברת נמל אשדוד ממשיכה במדיניותה ופועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לשיפור השירות ללקוחותיה כיעד ראשון במעלה. לפיכך, החברה מתכוונת לפעול באופן מיידי לגיוס 90 עובדים ולהצטיידות ושדרוג הציוד בהשקעה של כ-130 מיליון שקל בשנת 2007, למרות התקציב הגירעוני של כ-50 מיליון שקל שצפוי כבר השנה, אם לא יופחתו דמי השימוש באופן משמעותי".
 
"אני צופה שקובעי המדיניות במשרדי האוצר והתחבורה, אשר יתכנסו בקרוב בכדי לדון בסוגיית דמי השימוש, יחליטו על הפחתת דמי השימוש,(המסתכמים ב-330 מיליון שקל), בלפחות 50%. הפחתת דמי השימוש יאפשרומתן מענה כולל לשיפור השירות ובכלל זה גיוס נוסף של עובדים ושיפור מערך הציוד בנמל גם בטווח הארוך", הוסיפה שטרק.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "חברת נמל אשדוד פועלת על מנת לייעל ולשפר את השירות ללקוח הן בטווח הקצר והמיידי והן בטווח גם הארוך. תהליך קליטת העובדים עומד בפני סיומו ואנו סבורים כי הקליטה הנוכחית תענה על הביקוש הנדרש, הן ברמה הנקודתית והן ברמת התחזיות".